Občas máme pocit, že zlobí a oni jen volají o pomoc.
Hyperaktivita?
_ Hodně mluví – i v situacích, kdy by měl být zticha.
_ Často pomlaskává a vydává různé zvuky pusou.
_ Když musí sedět na židli, vrtí se a hýbá rukama a nohama.
_ Při procházce běhá vpředu před dospělými a nebo skupinkou dětí.
_ Často sahá na jiné lidi nebo věci, dotýká se jich, chytá je nebo do nich dloube.
Nepozornost?
_ Když se snaží učit, rozptylují ho zvuky z okolí.
_ Dělá mu potíže soustředit se na to, co mu připadá nudné.
_ Dokončit práci mu ve škole trvá déle, než ostatním.
_ Při vyučování se často zasní nebo úplně vypne.
_ Zapomíná, co učitel řekl, že má dělat.
Impulzivita
_ Lidé se ne něj často zlobí, protože říká nebo dělá věci bez ohledu na ostatní.
_ Často zapomíná plánovat dopředu.
_ Říká nebo dělá věci, které jsou nebezpečné nebo ostatní zraňují.
_ Často se s ostatními dostává do konfliktu.
_ Ve třídě vykřikuje, místo abych se přihlásil.
_ Dělá mu potíže počkat, až na mě přijde řada.
Rozhodnost
_ Když se musí rozhodnout, dělá mu to velké starosti.
_ Pouští se do spousty věcí, ale nezvládá je dokončit.
_ Písemky a školní práce mu trvají déle než spolužákům.
_ Když musí udělat jednoduché rozhodnutí, potřebuje pomoc rodičů nebo dospělých.
_ Raději něco neudělá vůbec, než abych to udělal nedokonale.
_ Často se cítí zmateně, když si musím vybrat nebo se rozhodnout.
Sečtěte body v jednotlivých sloupcích a zjistěte kterou oblast u svého dítěte zlepšovat.
Pokud máte nad 6 bodů je vhodné vyhledat odbornou pomoc.
A JAK TO MÁTE VY?
ŘEŠÍTE NĚKTEROU Z TĚCHTO OBLASTÍ?
Zdroj foto:Pixabay.com