Ján Roháč

Ján Roháč (*1932 – 5. října 1980 Praha)
byl československý divadelní, filmový, televizní a hudební režisér.
Po maturitě na gymnáziu absolvoval Divadelní fakultu Akademie múzických umění
v Praze a již během studií tíhnul k režii estrádních a zábavních pořadů.
Zpočátku působil v Divadle estrády a satiry (což je pozdější Divadlo ABC).
Působil i v divadle v Pardubicích, dále pak na několika pražských scénách,
zejména v Divadle ABC, ve varietním music-hallu Alhambra, v Laterně magice
a zejména v Divadle Semafor.
Spolupracoval zde s oběma tvůrčími skupinami, se skupinou Jiří Suchý–Jiří
Šlitr i Miloslav Šimek–Jiří Grossmann. Svůj smysl pro tento žánr uplatnil také
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.
Po maturitě na gymnáziu absolvoval Divadelní fakultu Akademie múzických umění
v Praze a již během studií tíhnul k režii estrádních a zábavních pořadů.
Zpočátku působil v Divadle estrády a satiry (což je pozdější Divadlo ABC).
Působil i v divadle v Pardubicích, dále pak na několika pražských scénách,
zejména v Divadle ABC, ve varietním music-hallu Alhambra, v Laterně magice
a zejména v Divadle Semafor.
Spolupracoval zde s oběma tvůrčími skupinami, se skupinou Jiří Suchý–Jiří
Šlitr i Miloslav Šimek–Jiří Grossmann. Svůj smysl pro tento žánr uplatnil také
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.
Zpočátku působil v Divadle estrády a satiry (což je pozdější Divadlo ABC).
Působil i v divadle v Pardubicích, dále pak na několika pražských scénách,
zejména v Divadle ABC, ve varietním music-hallu Alhambra, v Laterně magice
a zejména v Divadle Semafor.
Spolupracoval zde s oběma tvůrčími skupinami, se skupinou Jiří Suchý–Jiří
Šlitr i Miloslav Šimek–Jiří Grossmann. Svůj smysl pro tento žánr uplatnil také
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.
zejména v Divadle ABC, ve varietním music-hallu Alhambra, v Laterně magice
a zejména v Divadle Semafor.
Spolupracoval zde s oběma tvůrčími skupinami, se skupinou Jiří Suchý–Jiří
Šlitr i Miloslav Šimek–Jiří Grossmann. Svůj smysl pro tento žánr uplatnil také
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.
Spolupracoval zde s oběma tvůrčími skupinami, se skupinou Jiří Suchý–Jiří
Šlitr i Miloslav Šimek–Jiří Grossmann. Svůj smysl pro tento žánr uplatnil také
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.
jako filmový režisér (spolu s Vladimírem Svitáčkem) hudebního filmu Kdyby tisíc
klarinetů z roku 1964, ve kterém vystupovala celá řada tehdejších hvězd populární hudby. Známá je i jeho dlouholetá spolupráce s Miroslavem Horníčkem.












