Proto byl za pivovarem na místě užšího říčního toku postaven v letech 1875 a 1876 na kamenných pilířích železný most. Po odkopání svahu spadajícího k řece byla k němu od města přivedena silnice, jež pak na druhé straně pokračovala přes železniční trať do Pochlovic. Až regulace Ohře pod městem umožnila nahradit v letech 1923 a 1924 staré dřevěné přemostění novou betonovou lávkou. Řeku překlenula skoro 130 m dlouhým chodníkem, který v úseku nad říční hladinou rámoval výrazný mostní oblouk.
Most i lávka, jež na konci druhé světové války zničily německé vojenské jednotky, nahradily zprvu provizorní dřevěné přechody postavené za pomoci vojska. Dřevěnou lávku poškodila v roce 1950 povodeň, po níž vystavěly místní komunální podniky na jejím místě lávku novou s krytou mostovkou. Provizorní dřevěný most nahradila stavba železobetonového přemostění provedená až v letech 1955 až 1957.
Konstrukce 63 m dlouhé dřevěné lávky je velmi silná, je po rechli v Českém Krumlově nejdelší dřevěnou lávkou u nás. Celkem má most v konstrukci střechy 65 krokví, dále 30 kolmých dvousloupků a 15 příčných voštin. Je to jedna z nejdůmyslnějších konstrukcí v Česku.