Krajina plná květů tulipánů a mezi nimi vykukující zlatohlávkové, do tohoto kouzelného světa vás přenese nová kolekce značky Silky Gang nesoucí název Cetonia et Tulipa. Luxusní hedvábné šátky několika velikostí, vyšívané sametové kabelky i brože brouků v nadživotní velikosti připomínají barokní dobu a její ikony – markýzu Marguerite de la Sabliére, francouzskou královnu Marii Antoinettu či Jeana La Fontaine. S celou kolekcí se máte možnost seznámit v rámci letošního Designbloku 2023, který začíná právě dnes, tedy 4. října a potrvá až do 8. října 2023.

Kolekce Cetonia et Tulipa (Zlatohlávek a tulipán) je inspirována opulentností barokních květinových obrazových zátiší, ilustracemi z herbářů a starých tisků. „Hlavním motivem šátkové kolekce jsou tulipány v plném rozkvětu i těsně před ním. Celý vzor pak oživují brouci, zlatohlávci. V divákovi i nositeli jsem chtěla vyvolat pocit opojení krásou květů v kontrastu s přemírou brouků,“ říká k nové kolekci designérka a majitelka značky Silky Gang Martina Karafiátová.

Akvarelová šátková ilustrace v kombinaci s klasickou perokresbou je opět, jak už je u Silky Gang zvykem, natištěna na luxusním hedvábném twillu. Šátková hedvábná sada zahrnuje velikosti 90×90 cm, 70×70 cm, 47×47 cm a 124×7 cm. Každá velikost má jiný vzor, ale navzájem se propojují v jeden celek. Hedvábný tisk doplňuje vzor ve velikosti 130×130 cm na kašmíru s hedvábím nebo bavlně s hedvábím.

Kabelky i zdobné brože

„Novinkou v kolekci Cetonia et Tulipa jsou vyšívané sametové kabelky, kterým dominují zlatohlávci ve zjednodušené grafice. Mým cílem bylo vytvořit lehce dekadentní protiklad ke zdobené šátkové ilustraci,“ říká ke kolekci designérka Martina Karafiátová. Kromě kabelek ale kolekce nabídne i ručně dělané plastické 3D brože brouků v nadživotní velikosti. „Brože jsou vytvořené z rokajlových korálků značek Preciosa a TOHO v kombinaci s kovovými detaily pozlacenými 24 karátovým zlatem. Výroba každé brože představuje asi 40 hodin pečlivé ruční práce,“ dodává k novinkám designérka. Brouk se tak pomyslně stává estetickým objektem hodným obdivu a spolu s kabelkami a s šátky tvoří dokonalý a vyvážený komplet.

Za výtvarným konceptem celé kolekce, designem kabelek i broží stojí Martina Karafiátová – zakladatelka značky. Na šátkové ilustraci spolupracovala s výtvarnicí Kateřinou Coufalovou, která se podílela již na několika šátkových kolekcích pro značku Silky Gang. Nedílnou součástí celé kampaně jsou i originální verše vytvořené Jakubem Chodilem.

Svět barokních ikon

Hrdinkou fotografické kampaně Cetonia et Tulipa je žena inspirovaná jednak postavou markýzy Marguerite de la Sabliére, mecenáškou a podporovatelkou básníka a spisovatele Jeana de La Fontaine. Představujeme si ji jako na svoji dobu moderní, umělecky založenou ženu, která se zajímá o botaniku a přírodovědu a s La Fontainem ji pojí hluboké a vřelé přátelství. Druhou ženskou polohou je trochu rozverná a rozmařilá postava Marie Antoinetty. Přesně taková, jakou ji vykreslila ve stejnojmenném filmu režisérka Sofia Coppola. Autorkou výtvarného konceptu kampaně je Martina Karafiátová, fotografie jsou dílem Martina Suchánka.

Kolekce Cetonia et Tulipa – šperky, šátky i kabelky budou oficiálně představeny v rámci letošního Designbloku 2023. Expozice značky Silky Gang bude umístěna v rámci lokací Designblok město v showroomu italské značky Natuzzi V Jámě 3, Praha 1, kde budou také všechny novinky předvedeny formou umělecké instalace a performance. Tato kolekce bude v říjnu představena i na designovém veletrhu Blickfang ve Vídni, který se bude konat ve známé galerii MAK.

Zdroj: Silky Gang

Foto: se souhlasem značky Silky Gang

Tagy:
3 Komentářů
  1. Romana Mlynářová 1 rokem ago

    Novinky, které potěší.

  2. Lenka Hudečková 1 rokem ago

    nic, co by mě zaujalo 🙂

  3. NelaVávrová 1 rokem ago

    Nádhera, hlavně ty z fotek 🙂

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account