Cesta od manažerky ke zdravému životnímu stylu
Eva Goldmannová měla po dvaceti letech strávených na manažerských pozicích ve velkých firmách potřebu změny. Šla do toho, zkusila štěstí a pustila se do projektu zaměřeného na zdravý životní styl. A i když to stálo spoustu času a energie, po pěti letech je její podnikání soběstačné a klientů přibývá.
Eva se celý život věnovala personalistice. Když ale zjistila, že personální audit si firma často objednává jen jako záminku, aby mohla vyhodit zaměstnance, kterého si už předem vyhlédla, a to bez ohledu na závěry auditu, přestala jí její práce dávat smysl. Rozhodla se odejít a věnovat se podnikání v oblasti zdravého životního stylu. „Mé podnikání vzniklo z potřeby řešit problém, který jsem sama měla. Celý život jsem bojovala s váhou a to, jak vypadám teď, je pro mne ta nejlepší reference,“ směje se Eva. Na začátku se chtěla věnovat výživovému poradenství pro firmy. Její představa, že by firmy nabízely službu jako benefit pro zaměstnance, se ale ukázala jako lichá. „Prostě to nefungovalo. A člověk si musí nastavit hranice, kolik času a peněz je ochoten investovat,“ říká Eva Goldmannová o svých začátcích. Nicméně původního záměru poskytovat poradenství o zdravém stravování pro firmy a jejich zaměstnance se Eva nevzdává a v současné době je to další z cílů jejího podnikání.
Po prvotním neúspěchu se rozhodla pro činnost výživového poradce pro jednotlivce „Na začátku to bylo dost těžké. Myslela jsem si, že první klienty a podporu získám od rodiny, nakonec to tak ale vůbec nebylo. Všichni si ťukali na čelo a vůbec nechápali, proč se do toho pouštím. Nikdo mi moc nepomohl, právě naopak. Moje děti navíc očekávaly, že když jsem doma, budu jim poskytovat stoprocentní servis. Musela jsem všechny naučit, že doma sice jsem, ale celý den pracuji,“ popisuje úskalí na začátku podnikání Eva. „Taky jsem si na začátku představovala, jak si pronajmu kancelář, do které si budu klienty vodit. Absolutní omyl. Přišla jsem na to, že výživové poradenství je hodně citlivé téma a do kancelářského prostředí se nehodí. Scházím se s klienty v příjemném a neformálním prostředí Office coffee barů, je to mnohem lepší a příjemnější,“ vypráví.
To, že vydržela, se jí vyplatilo. Ženy se o ní dozvídaly od kamarádek a dobré hodnocení šířily dále. A jak se ukázalo, spokojená žena je ta nejlepší reklama. Své poradenství navíc Eva obohatila o neobvyklé prvky a možná i díky tomu nakonec uspěla. V čem se tedy Eva liší od ostatních výživových poradců? Je osobní v pravém smyslu slova. Aby vás naučila, jak si připravovat doporučená jídla, pustí vás i k sobě domů. „Ne všechna jídla, která ženám doporučuji, se dají připravit bez toho, aniž by vás to někdo naučil. Tak vznikla myšlenka domácího vaření, kdy se u mne doma sejdeme maximálně v pěti lidech a připravujeme jídla společně,“ osvětluje podnikatelka. Další nadstandardní Evinou službou jsou asistované nákupy. „Klientky za mnou často chodí a absolutně netuší, kde si které potraviny koupit. Já jim ukážu, kde kupovat kvalitní produkty za co nejnižší cenu: tam mají nejlevnější sojové mléko, tam zase koupíte nejlepší zeleninu. Často jsou překvapené z toho, kde všude se dá nakupovat,“ vypráví podnikatelka. Kromě toho dělá Eva také kurzy vaření, které se jí daří pravidelně zaplňovat.
„Podnikání je o nastavení priorit, rozplánování času a o tom, že musíte (alespoň na začátku) dělat i to, co nechcete, třeba administrativu. Začátek je spíše o investování, ne o výdělku. Proto je dobré si ujasnit, co skutečně potřebujete nakoupit. Také je potřeba dát si pozor na firmy, u kterých si objednáváte služby. Já třeba u webu doplatila na to, že jsem tomu nerozuměla a zřejmě to na mne bylo vidět,“ popisuje Goldmannová a na závěr dodává: „Podnikání je o samostatnosti, dá vám svobodu, volnost a křídla. O všem můžete rozhodovat sama. A věřím tomu, že žena, která se pro něco rozhodne, dokáže být neskutečně pracovitá a dosáhne čehokoliv, co si zamane. Pokud to skutečně chcete, jděte do toho a vyjde to!“