Osvobozené divadlo byla pražská avantgardní divadelní scéna založená jako divadelní
sekce Devětsilu v závěru roku 1925 a oficiálně vystupující od února roku 1926.

Oficiálně divadlo začalo hrát (jako sekce S. M. K. Devětsilu) 8. února1926,
kdy byla uvedena v sále Na Slupi obnovená premiéra Moliérovy hry Georges Dandin,
přejmenovaná na Cirkus Dandin – tato hra zůstala kritikou nepochopena
a pravděpodobně i proto zůstával počet diváků velmi nízký.
Toto první představení proběhlo v režii Jiřího Frejky.
Konstruktivistické představení s herci pod vlivem Mejercholda.
Další repertoár: Ribemont – Dessaignese, francouzský surrealista, hra Němý kanár.
Polodadaistické šílené představení. Od března 1927 začal v divadle režírovat i Jindřich Honzl.
Počátkem roku 1927 se divadlo přestěhovalo na Malou Stranu, do Umělecké besedy.
Zde poprvé vystoupili Jan Werich (1905–1980) a Jiří Voskovec (1905–1981) se svou
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
přejmenovaná na Cirkus Dandin – tato hra zůstala kritikou nepochopena
a pravděpodobně i proto zůstával počet diváků velmi nízký.
Toto první představení proběhlo v režii Jiřího Frejky.
Konstruktivistické představení s herci pod vlivem Mejercholda.
Další repertoár: Ribemont – Dessaignese, francouzský surrealista, hra Němý kanár.
Polodadaistické šílené představení. Od března 1927 začal v divadle režírovat i Jindřich Honzl.
Počátkem roku 1927 se divadlo přestěhovalo na Malou Stranu, do Umělecké besedy.
Zde poprvé vystoupili Jan Werich (1905–1980) a Jiří Voskovec (1905–1981) se svou
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
Toto první představení proběhlo v režii Jiřího Frejky.
Konstruktivistické představení s herci pod vlivem Mejercholda.
Další repertoár: Ribemont – Dessaignese, francouzský surrealista, hra Němý kanár.
Polodadaistické šílené představení. Od března 1927 začal v divadle režírovat i Jindřich Honzl.
Počátkem roku 1927 se divadlo přestěhovalo na Malou Stranu, do Umělecké besedy.
Zde poprvé vystoupili Jan Werich (1905–1980) a Jiří Voskovec (1905–1981) se svou
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
Další repertoár: Ribemont – Dessaignese, francouzský surrealista, hra Němý kanár.
Polodadaistické šílené představení. Od března 1927 začal v divadle režírovat i Jindřich Honzl.
Počátkem roku 1927 se divadlo přestěhovalo na Malou Stranu, do Umělecké besedy.
Zde poprvé vystoupili Jan Werich (1905–1980) a Jiří Voskovec (1905–1981) se svou
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
Počátkem roku 1927 se divadlo přestěhovalo na Malou Stranu, do Umělecké besedy.
Zde poprvé vystoupili Jan Werich (1905–1980) a Jiří Voskovec (1905–1981) se svou
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
hrou Vest pocket revue (tj. „revue z kapsičky u vesty“).
Téhož roku (26. února 1927) zde se svými klavírními improvizacemi vystoupil
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
i Jaroslav Ježek (1906–1942). Ježkovi publikum vybralo náhodně několik slov
a on během představení (tzn. během přibližně jedné hodiny) složil text
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.
i melodii k nové písničce s použitím daných slov.












