Mýtus 1 – Příliš malí na angličtinu

Sotva začnou chodit do školky a rozkoukají se po světě, měli byste řešit cizí jazyk? “Na to má čas, až bude ve škole,” slyšíme často od rodičů. Připravit malé děti o možnost “nasávat” cizí jazyk již takto brzy je ale velká škoda. Vysvětlíme proč.

Výslovnost

Nové zvuky nejlépe vnímají děti do 6 let. Berou je automaticky, stejně jako zvuky v mateřském jazyce. Výslovnost je pro nás v pozdějším věku hůře slyšitelná, proto v ní pak celý život chybujeme.

Slovíčka

Nejmenší děti chápou nová “cizí” slova jako synonyma těch českých. Neučí se jazyk mechanicky a nehledají v něm logiku. To právě dělají starší děti. Ty pak, když jim angličtina nejde, přidávají emoce. Strach a obavy jsou pak častou překážkou osvojení cizího jazyka. Děti do 6 let vnímají vše nové přirozeně a bez těchto omezení.

Malé děti se učí “bezmyšlenkovitě”

Učí se, ani o tom nevědí. Možná jste už slyšeli, že v tomto věku “jsou jako houba, nasávají informace, všechno je zajímá”. To je rozdíl oproti vědomému učení.

Představte si, že studujete texty a připravujete se na test. Uložení informací do paměti vás stojí jisté úsilí. Děláte to záměrně a vědomě. Když ale například posloucháte píseň, skladbu, učíte se rytmy a texty, aniž byste si to uvědomovali. Toto nevědomé učení je podobné tomu, jak se děti učí cizí jazyky.

Dalším jednoduchým důvodem je také to, že šestileté děti se prostě nebojí chybovat. Do učení jazyků se jim nevkrádá obava, že budou znít hloupě. Nebojí se zkoušet nové věci.

A co my dospělí? Nebojme se zkoušet nové věci.

Začněte třeba právě u angličtiny svých dětí. První testovací lekci s americkými učiteli máte zdarma. Tak proč to nezkusit?

Zdroj: Learning a second language is easier for children, but why?

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account