Roubený krytý most přes řeku Zdobnicí z roku 1840 najdeme u zaniklé soukenické valchy a bývalého mlýna nedaleko železniční stanice Peklo.
Základem nosné konstrukce mostu jsou dvě lichoběžníková věšadla o výšce 3,25 metru a podélné trámy, které jsou nyní nahrazeny 6 ocelovými nosníky tvaru písmena I.
Most, po kterém stále jezdí automobily, je dlouhý 17,2m a svojí šířkou 6,2 metrů patří k našim nejširším dřevěným mostům. Jako originálního prvku si můžeme všimnout i zabudovaného žaluziového okna.
K mostu se váže i nešťastná příhoda: při koupání pod ním ochrnul akademický malíř Antonín Slavíček.
Tak tento most mně opravdu upoutal. Hledala jsem co je věšadlová konstrukce: Věšadlo je druh
nosné konstrukce, která se využívá ke zvýšení únosnosti vodorovného nosného prvku, zejména u
krovů a
mostních konstrukcí. Slouží k vynesení hlavního trámu a přenesení jeho zatížení k podporám.
Analogickými konstrukčními prvky jsou
vzpěradlo, kdy je vodorovný nosný prvek podepřen a
vzpínadlo, které je v podstatě obráceným věšadlem.