-
Uvědomte si, kterým tématům rozumíte, máte s nimi zkušenosti a máte k nim co říct.
Podívejte se, jaké klíčové fráze nejvíce vyhledávají vaši potenciální klienti na Googlu – co je zajímá, co potřebují vědět a jaké řeší problémy, na které hledají odpovědi.
Vypište si tyto nejhledanější fráze a udělejte z nich nadpisy vašich článků.
Postupně napište články na tyto zvolené názvy.
Jak napsat článek na blog – praktické tipy krok za krokem
Zvolte název článku podle svého průzkumu, to bude váš Nadpis 1.
Napište text článku.
Článek rozdělte na krátké odstavce, aby se dobře četl.
Přidejte do textu podnadpisy, aby se v něm dalo lépe orientovat. Tedy nadpisy Nadpis 2 a pokud se to hodí tak i Nadpis 3.
Pokud prodáváte produkt/službu, tak na závěr článku přidejte výzvu k akci! Co chcete, aby váš potenciální klient udělal, pokud se mu váš článek líbil? Výzvy jako: Ozvěte se, Kontaktujte mě, Objednejte se.
Zvolte 1-3 ilustrační obrázky k článku. Můžete si je stáhnout ve fotobance, ty jsou zdarma i placené – např. Pixibay, Photodune apod.
Nastavte klíčová slova pro článek, např. s použitím pluginu např. Yoast SEO.
Sdílejte článek prostřednictvím sociálních sítí a pozvěte lidi, které by mohl zajímat, aby si ho přečetli. Snadným způsobem je např. sdílet článek na vaší FB stránce a pak ve skupinách, které souvisí s vaším tématem – kde by lidi mohl zajímat. Pokud má článek prodávat, vyplatí se zaplatit si FB reklamu a poslat vaši cílovou skupinu potenciálních zákazníků na váš web, aby si článek přečetli.
Jak často psát blog, aby to mělo smysl
Blog můžete psát buď pravidelně (minimálně jednou týdně) nebo napsat jen pár článků, které jsou klíčové pro prodej vašeho produktu/služby. Tyto prodejní články by měly mít takové názvy a taková klíčová slova, pro které chcete být při vyhledávání nejvíce dohledatelní svými potenciálními zákazníky.
Zjistěte si, co nejvíce řeší a proto i vyhledávají, a s čím jim můžete nejvíce pomoci. To by měly být hlavní prodejní články, které napíšete a zpropagujete jako první. Tyto články by měly být spíš delší a měly by být pro vaše čtenáře zdrojem kvalitních informací.
Přečtěte si “Jak na blog, který prodává”.