Dovolená je časem radosti a odpočinku, stačí však málo a promění se v pravý opak. Stačí se vydat do zahraničí, kde i ošetření drobného úrazu může vyjít pěkně draho. Pokud si však sjednáte cestovní pojištění, můžete být bez obav, pojišťovna se o vše postará. Nemusíte se přitom obávat, že by vám prevence navýšila významným způsobem náklady na dovolenou. Když si pojištění dobře nastavíte, nezaplatíte mnoho a v případě obtíží poděkujete sami sobě za prozíravost.

Češi jsou zodpovědní

Potěšující zprávou je, že Češi jsou při cestách do zahraničí zodpovědní. Aktuální průzkum KB Pojišťovny ukázal, že devět z deseti cestovatelů si sjednává cestovní pojištění, případně má pojištění k platební kartě nebo kombinuje oba typy. Pouhých 7 % se tímto tématem vůbec nezabývá. „Výsledky průzkumu nás potěšily. Nikdo by neměl rizika spojená s cestováním podceňovat. Každoročně evidujeme stovky případů, kdy klienti potřebovali zdravotní péči, kterou by bez naší pomoci obtížně finančně zvládli,“ říká Gabriela Trojanová, produktová manažerka z KB Pojišťovny, a uvádí příklady ze statistik pojišťovny: „Úraz kolene kvůli pádu v Egyptě stál přes 307 tisíc, ošetření klienta po mrtvici ve Španělsku přišlo na skoro 600 tisíc a za zlomený kotník v Egyptě přišel účet na 238 tisíc korun. Velmi drahá zdravotní léče je v USA. Před časem jsme řešili případ, kdy klientka ne vlastní vinou utrpěla zranění při autonehodě. Zdravotní péče stála celkem tři a půl milionu korun.“

V případě, že trávíte svou dovolenou aktivně jako téměř polovina Čechů, riziko nějaké úrazu nebo zdravotních obtíží se zvyšuje. A co teprve, když patříte mezi 8 % těch, kteří si dopřávají i nějaký ten adrenalin v podobě potápění, horolezectví, jízdy na skútru apod. „Jak vyplývá z průzkumu, také tady lidé myslí na rizika. Více než 72 % dotázaných odpovědělo, že si pro tyto případy sjednává připojištění rizikových sportů. U nás ho lze uzavřít jen pro vybrané členy rodiny a na konkrétní vybrané dny, kdy se chystají třeba šplhat na skály nebo se potápět. Díky tomu klienti ušetří nemalé částky,“ připomíná jednu z výhod cestovního pojištění KB Pojišťovny Gabriela Trojanová.

Nonstop asistence

Ačkoliv jako účastník zájezdu máte k dispozici služby delegáta, který by vám měl pomoci ve chvílích, kdy se něco přihodí, i s potřebnými kroky jako vyhledání zdravotnického zařízení, existuje nemálo těch, kteří jezdí tzv. po vlastní ose. Zvláště oni, ale samozřejmě i ostatní ocení asistenční služby, jež například KB Pojišťovna nabízí. 24 hodiny denně máte k dispozici někoho, kdo vám pomůže s tlumočením, zajistí a uhradí náhradní dopravu a ubytování, pokud není možné vrátit se domů v plánovaném termínu apod. Služeb však můžete využít i před odjezdem na dovolenou, a to zejména tehdy, když si chce ověřit kvalitu, dostupnost a ceny lékařské péče v dané destinaci, abyste si v závislosti na tom sjednali správný rozsah pojištění. Axa Assistance však dokáže poradit rovněž s tím, jaká jsou vhodná očkování pro vycestování do dané země.

Pojištění si sjednejte i při cestách v rámci Evropy

Většina Čechů si dle průzkumu sjednává pojištění pokaždé, když se vydává za hranice, ovšem někteří nabývají mylného dojmu, že při cestování v rámci Evropské unie si vystačí s tuzemským pojištěním. Na toto pozor, opravdu se tento přístup nemusí vyplatit, neboť každý stát přistupuje ke zdravotní péči jinak. Často účtují pacientům spoluúčast nebo mají náklady rozdělené na náklady za ošetření ve zdravotnickém zařízení a náklady za práci lékařů. Ne vždy je tak evropský průkaz pojištěnce (kartička zdravotní pojišťovny) dostatečná záruka toho, že pacient nebude muset hradit výdaje spojené s ošetřením. Stejně tak evropský průkaz pojištěnce nekryje repatriaci například v případě úmrtí. Je tedy vždy lepší si cestovní pojištění sjednat.

Cestovní pojištění vás navíc chrání nejen po stránce zdravotní, ale lze jej využít i tehdy, dojde-li ke ztrátě či krádeži dokladů nebo zavazadel, při kompenzaci škod způsobených třetí osobě (například při poškození hotelového zařízení) nebo když dojde ke zpoždění či zrušení letu. „Také u dalších rizik, která cestovní pojištění kryje, může být ztráta citelná. Například jsme měli klienty, kteří museli kvůli náhlému onemocnění dcerky zrušit zájezd. Z pojištění jsme jim plnili 108 tisíc za stornopoplatky. Z podobných důvodů muselo zájezd někdy zrušit zhruba 17 % lidí oslovených v našem dotazníku. A to není málo,“ uzavírá produktová manažerka Gabriela Trojanová.

Co vzít v úvahu při sjednávání pojištění

Věk

U starších lidí může hrát významnou roli například klima a teploty v cílové destinaci. Asistenční služba pomůže také v této souvislosti třeba s ověřením dostupnosti klimatizace na hotelu.

Zdravotní stav

Trpíte-li chronickým onemocněním, je nutné zvýšenému riziku přizpůsobit i limity případné zdravotní péče.

Zdravotní péče v cílové destinaci

Vždy si raději předem ověřte, jaká je úroveň, dostupnost i cena zdravotní péče v místě, kam se chystáte. Například Kanada a USA patří zdaleka k těm nejdražším.

Způsob trávení dovolené

Jiné pojištění bude potřebovat dobrodruh, který se vrhá do rizikových sportů nebo tráví dovolenou aktivně než ten, kdo si pouze užívá odpočinek na pláži a poznávání památek.

Rodina s dětmi

Jelikož u dětí je zvýšené riziko, že před cestou onemocní, doporučuje se sjednat si v rámci cestovního pojištění také storno zájezdu. Děti je třeba zohledňovat i v případě léčebných výloh, neboť jsou náchylnější i k onemocnění během pobytu.

Čtěte pojistné podmínky

Důkladným prostudováním toho, co vaše cestovní pojištění pokrývá a za jakých podmínek, předejdete nepříjemnostem. Rovněž je důležité u starších a chronicky nemocných prokonzultovat s lékařem zdravotní stav a zda je vhodné vycestovat do dané země.

Co dělat, když na dovolené dojde k pojistné události

Jestliže se jedná o kritickou a život ohrožující situaci, rozhodně je nezbytné poskytnout první pomoc a následně volat sanitku. Když není situace takto dramatická a jedná se o nevolnost či běžné onemocnění, pak se doporučuje volat co nejdříve asistenční linku pojišťovny, kde vám doporučí nejvhodnější postup, najde nejbližší zdravotnické zařízení, poradí, jak v dané situaci postupovat a pomůže i s překladem z angličtiny. Asistenční službu máte k dispozici 24 hodin denně bez ohledu na to, zda je třeba svátek nebo víkend. Neostýchejte se volat ani v případech, kdy se nejedná o zdraví. Na lince vám poradí i s tím, co dělat například při ztrátě zavazadel, zrušeném letu apod.

Zdroj: KB Pojišťovna

Foto: Shutterstock

Tagy:
0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2024 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account