Spoustu žen odrazuje od vlastního e-shopu finanční a technická náročnost.
Existuje ale dostupné řešení, které vám umožní začít podnikat hned – pronájem. Je to snadnější, než si myslíte.
Chcete prodávat vlastní kosmetiku, dekorace do bytu nebo textilní hračky? Pak určitě uvažujete o e-shopu. Je to výborná možnost, jak začít s podnikáním při mateřské dovolené, při zaměstnání, nebo nechcete-li investovat do kamenné prodejny.
E-shop na míru vás ale přijde draho, protože se jedná o technicky náročný web. Šikovným řešením je pronájem e-shopu. Srazíte své vstupní náklady o desítky tisíc korun a zároveň ušetříte čas. Navíc si bez rizika ověříte, jestli je váš podnikatelský záměr může fungovat.
Na kolik peněz vás to přijde
Pronájem hotových e-shopů nabízí například společnost Shoptet, včetně technické podpory a náležitostí jako platební brána. Oceníte také vyladěný design šablon, které fungují i na mobilu. Ceny se pohybují od 490 korun. Pokud máte v nabídce méně než deset produktů, můžete mít e-shop zcela zdarma. Výhodou je snadné ovládání, takže provoz zvládne i začátečník. Prakticky si to můžete vyzkoušet teď hned. Stačí zaregistrovat svůj e-mail a během chvilky máte před sebou svůj budoucí obchod. Všechno si můžete osahat a využít i podrobnou nápovědu.
Vybírat můžete z osmi šablon, které si uzpůsobíte podle svého gusta. Najdete tu jednoduchou šablonu Echo, kde máte všechny produkty a informace přehledně na jedné stránce. „Nákup je pak daleko rychlejší a jednodušší,“ vysvětluje Miroslav Uďan, zakladatel Shoptetu. Naopak, nabízíte-li široký a rozmanitý sortiment, bude se vám hodit řešení Funk, kde můžete třídit zboží do mnoha kategorií. Šablonu si barevně upravíte, nahrajete si na ni vlastní fotografie, vyberete si potřebné ikonky a přidáte své texty. E-shop můžete provozovat měsíc bezplatně a vyzkoušet si, jak vám bude vyhovovat.
Na první kroky nejste sama
Čerstvým on-line podnikatelkám nabízí Shoptet pomocnou ruku. Na webu mujprvnieshop.cz najdete rady do úplného začátku, kdy o vlastním e-shopu teprve začínáte uvažovat. Až budete mít jasný plán, určitě si pročtěte právní minimum a rady, jak svůj obchod uživatelsky vyladit. Možná nevíte, že začínat se nemá od titulní stránky, ale od detailů vašich produktů. Ty rozhodují o tom, zda váš zákazník koupí či nikoli. V sekci o provozu se pak mohou přiučit i zkušenější e-shopařky.
Jestli časem rozšíříte podnikání i o kamennou prodejnu, bude se vám hodit služba Pokladna. „Jedná se o podkladní systém, díky kterému mohou obchodníci spravovat e-shop a kamenný obchod v jednom,“ upřesňuje Miroslav Uďan. A když vám podnikání po internetu zachutná, můžete se vypravit na každoroční konferenci ShopCamp. Uslyšíte zkušenosti zakladatelů největších internetových obchodů, dozvíte se, jak dělat správně on-line marketing.
Užitečné tipy do začátku
Co do počtu e-shopů patří Česká republika mezi velmoci, existuje jich tu bezmála 40 tisíc. Ne každý internetový obchod ale funguje, o některé zákazníci ani nezavadí. Prvním předpokladem úspěchu je důvěryhodnost. „V kontaktech mějte fotky konkrétních lidí, se kterými bude zákazník komunikovat,“ radí UX designér Jan Kvasnička na webu mujprvnieshop.cz. Lidé k vám ochotněji zavolají, když budou vědět, kdo zvedne telefon. „A vždy a na každé stránce viditelně uveďte telefonní kontakt, například v hlavičce,“ dodává expert.
V e-shopu není žádná usměvavá prodavačka, tuhle práci musí odvést vaše texty. Pamatujte na to a každý svůj produkt opatřete popisem, který bude jasný, informativní a čtenáře chytí drápkem. Originální příběh prodává, jak potvrdil experiment na portálu eBay. Když popisky k veteši v hodnotě zhruba dolar za kus napsali spisovatelé, předměty se prodaly za celkem 8 000 dolarů.
Zdar internetového obchodu se odvíjí i od péče o zákazníky. Když nejste na telefonu nebo necháte zákazníka v nejistotě, půjde jinam. Být na příjmu a zároveň zvládat péči o děti se v praxi naučila Eva Vejnarová, která provozuje e-shop Vlněné oblečky bezmála deset let. „Jestli chcete vést e-shop dlouhodobě, potřebujete rytmus,“ radí obchodnice. „Když byly děti malé, vyřizovala jsem objednávky brzo ráno. Teď už jsou to školáci, a tak se e-shopu věnuji hlavně přes den. Ale v sezóně je občas nutná i noční směna.“
Zdroj foto:Pixabay.com