274

V chladných dnech si podvědomě vybíráme těžší stravu, protože se tělo potřebuje zahřát, a tak kilo dvě navíc je v pořádku. Alespoň část by však měly tvořit svaly, nezapomínejte tedy i na pohyb a vybírejte vhodné jídlo.
 
Důležité je se nestresovat. Netrapte se, pokud vám vaše váha v tomto chladném období mírně stoupne. Trochu tuku navíc vás zahřeje a ochrání, přirozený pohyb pak pomůže udržet tělo v rovnováze a nabrat tak můžete i svaly.

Je samozřejmě také důležité, jaká je vaše výchozí váha. Pokud už máte tukovou ochranu dostatečnou, není potřeba ji zvyšovat. Pokud si váhu hlídáte a jste celoročně spíše štíhlá, je tradiční střídavé přibírání a úbytek na váze v souvislosti s ročním obdobím přirozené.
 
Hlavně stále nesedět a dobře se obléknout
Neusněte však na vavřínech a vždy myslete i na protáhnutí těla a posilování svalové hmoty. Není hned nutné chodit pravidelně do posilovny a mučit tělo, nebojte, mnohdy stačí jen nesedět stále na kancelářské židli a občas se protáhnout, projít, místo použití výtahu jít po schodech, místo městské dopravy se alespoň jednu stanici projít. Domácí práce, péče o zahrádku a její zazimování vám poskytne také dobrý způsob spalování.

Vydejte se na procházky do přírody, vyjeďte si ještě na kole, ale nezapomeňte se kvalitně a dostatečně obléknout. Myslete i na svou imunitu. Ať už se zapotíte při okopávání záhonků nebo při stoupání do kopce na kole, nepodceňujte chladný vzduch a nesundávejte hned bundu, která vás chrání před větrem. Vyberte si raději oblečení, které vlhkost odvádí, při zahřání sundejte spíše nějakou vnitřní vrstvu oděvu.
 
Množství a výběr jídla přizpůsobte své fyzické aktivitě
Do jídelníčku přidejte více výstavbových potravin bohatých na proteiny, zařazujte dostatek luštěnin, doplňte i ovoce a zeleninu, které pročistí, přidejte semínka a ořechy. Naopak omezte tradiční sladké koláče a zákusky, sušenky, pečivo a těstoviny, které tělo spíše ucpávají. Zácpa, nachlazení a plicní potíže signalizují, že vaše složení stravy není asi nejvhodnější pro zdravé fungování organizmu.

Máte-li chuť na sladké, dejte přednost teplým obilným kaším s blanšírovaným ovocem, zdravým dezertům, jako je jahelník, pohankový nákyp a podobně. V zimě budete mít přirozeně chuť na teplé nápoje a jídla. Vařené a hustější pokrmy vám dodají více potřebné energie na zahřátí těla. Jejich ideální množství je ale vždy závislé na vaší fyzické aktivitě. Pokud je vaše práce fyzicky náročná nebo pravidelně cvičíte a sportujete, můžete si dopřát více jídla. Pokud ale sedíte celý den v kanceláři a chutná vám, zbytečně moc jídla nestihnete spálit a kila samozřejmě porostou. Nezapomeňte tedy, že přiměřený a pravidelný pohyb je žádoucí nejen pro dobré zažívání, vstřebávání živin, ale i pro váš krevní oběh a v neposlední řadě také pro kvalitní a klidný spánek, který ničím nenahradíte.
 
Meditace, relaxace a čerstvý vzduch je balzám
Uvolnění a odpočinek jsou zvlášť v tomto období také podstatné. Meditujte, relaxujte, protahujte se. Pomůže i střečink, lehký běh a turistické výpravy do podzimní barevné přírody, kde se zhluboka nadýcháte čerstvého vzduchu. I nenáročné cvičení s činkami a doplňování vhodných bílkovin ve stravě prospěje při posilování svalů. Udržíte tak tělo v rovnováze a nebudete se muset bát nekontrolovatelného přibírání na váze.

Sestavte si tedy nový pohybový plán pro včasné nahromadění síly a energie před nadcházející zimou a udržujte své tělo v harmonii. Čím lépe se nyní připravíte, tím více si pak můžete ve zdraví užívat zimních radovánek na čerstvém sněhu.
 
A jakým fyzickým aktivitám v tomto období dáváte přednost vy? Co se vám nejlépe osvědčilo?
 
Mohlo by vás také zajímat:
Jak zůstat fit i v sychravém počasí?
Cítíte zimu a chlad? Syrové ovoce a zeleninu na podzim vyměňte za tepelně zpracované 
Na podzim očistěte tělo, mysl a vykliďte skříně
Polévka vás postaví na nohy a pomůže i při hubnutí
Babí léto – doba zrání, sklizně a nových výzev

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account