Nákupní rádce Heureka.cz, patřící do skupiny Heureka Group, ocenil letos už pošestnácté nejlepší české e-shopy napříč různými kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. V soutěži ShopRoku rozhodovala nejen porota, ale také zákazníci. Tento ročník přinesl také novinku v podobě kategorie Značka roku, jež je udělována na základě největšího počtu produktů umístěných v soutěži ProduktRoku. A kdo si tedy odnesl cenu za rok 2024?
„ShopRoku je pro nás způsobem, jak dlouhodobě podporovat kvalitní online obchody a vyzdvihnout ty, které odvádějí skvělou práci. Vítězství v soutěži odráží reálné zkušenosti zákazníků, ať už prostřednictvím recenzí, hodnocení, nebo hlasování veřejnosti,“ říká generální ředitel Heureka Group David Chmelař.
Česká e-commerce i v roce 2024 potvrdila svou silnou pozici a vysokou úroveň. Online trh dosáhl obratu 194 miliard korun, což představuje 5% meziroční růst. Čeští e-shopaři tak prokázali vysokou míru flexibility, když se dokázali přizpůsobit ekonomickému prostředí, měnícím se trendům i sezónním výkyvům. Dlouhodobě se zákaznická spokojenost drží na 96,3 % a nárůst v oblastech jako jsou udržitelnost a volnočasové aktivity ukazují, že český e-commerce sektor je nejen vyspělý, ale i inovativní a připravený na další růst v roce 2025.
Kdo bodoval v kvalitě a oblíbenosti
Soutěž letos opět rozdělila ocenění do několika hlavních kategorií. Cenu kvality získávají e-shopy na základě dlouhodobého hodnocení Ověřeno zákazníky. Ti posuzují nejen rychlost doručení, komunikaci nebo přehlednost webu, ale i celkový nákupní zážitek. Absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop SpokojenyPes.cz. V jednotlivých tematických kategoriích pak uspěly například OnlineShop v kategorii Elektro nebo 4camping mezi e-shopy zaměřenými na sport a fitness.
Cena popularity je výsledkem veřejného hlasování, do kterého v letošním roce poslali zákazníci téměř 200 000 hlasů. Absolutním vítězem se stala jako v loňském roce Alza, která si u zákazníků drží stabilně silnou pozici. Dále uspěly v jednotlivých kategoriích i další oblíbené internetové obchody, například Notino v kategorii Krása a zdraví nebo Motora v sekci Auto-Moto.
Speciální ocenění pro prodejce na Heureka Marketplace
Součástí soutěže ShopRoku je i Visa Special Award, která hodnotí e-shopy působící na Heureka Marketplace. O výsledku rozhoduje kombinace faktorů, jako je spokojenost zákazníků, počet objednávek nebo obchodní výkon. V letošním ročníku zvítězil e-shop Eldum.cz, druhé místo obsadil Kamody.cz a na třetí příčce se umístil OnlineShop „Rychlý technologický pokrok zásadně proměnil způsob, jakým nakupujeme, spravujeme své finance a platíme. Spotřebitelé dnes chtějí, aby online nakupování bylo stejně intuitivní a bezproblémové jako jakákoli jiná digitální zkušenost – bez ohledu na obchodníka či zařízení, které používají. To potvrzují i naše data: 88 % Čechů preferuje online platbu kartou (včetně dobírky) a u mladší generace ve věku 18–26 let toto číslo stoupá až na 94 %. ShopRoku každoročně oceňuje e-shopy, které nejlépe reagují na tyto změny a posouvají úroveň e-commerce. Ve Visa dlouhodobě podporujeme bezpečné a pohodlné platby, které dnes tvoří základ moderního digitálního prostředí,“ řekl Petr Polák, country manager Visa pro Českou republiku.
Cena Heureky
Toto ocenění uděluje odborná porota složená z expertů české a slovenské e-commerce scény, kteří vybírají internetové obchody s výrazným příběhem, přesahem do společnosti nebo inovativním přístupem k podnikání. Cílem Ceny Heureky je upozornit na projekty, které nejsou jen obchodně úspěšné, ale zároveň inspirují svým přístupem, originalitou nebo hodnotami, které přinášejí svým zákazníkům i komunitě. Oproti loňskému roku se do boje o Cenu Heureky zapojilo o 61 % více e-shopů, mezi nimiž získal prvenství e-shop s designovými erotickými pomůckami české návrhářky Anny Marešové Whoop·de·doo.
Vítěz ceny Udržitelného e-shopu
Ocenění je určeno e-shopům, které dlouhodobě usilují o odpovědné podnikání, a to ať už jde o ekologii, férový přístup nebo transparentnost. Z certifikovaných e-shopů vybírá porota trojici těch, které v daném roce nejvíce vynikly a posouvají hranice udržitelnosti v e-commerce. Z téměř 600 internetových obchodů se letošním vítězem stal e-shop PetFarmFamily.
Kompletní výsledky jsou dostupné na webu https://www.shoproku.cz/vysledky.
CENA KVALITY
Absolutní vítěz: SpokojenyPes.cz
Elektro: OnlineShop
PC, gaming a mobily: Mironet.cz
Kancelářská technika: GIGAPRINT.CZ
Móda a doplňky: Rieker-eshop.cz
Krása a zdraví: Lékárna.cz
Dětské zboží: MN-modelář
Auto-moto: MOTORA
Sport a fitness: 4camping
Bydlení a design: JIMI Textil
Dílna, stavba, zahrada: Hadex, spol. s r.o.
Hobby: SpokojenyPes.cz
Zábava a volný čas: knihobot.cz
Erotické zboží: e-kondomy.cz
Obchodní domy: EVA.cz
CENA POPULARITY
Absolutní vítěz: Alza
Elektro: Datart
PC, gaming a mobily: Mironet
Kancelářská technika: SEVT
Móda a doplňky: Cityzenwear
Krása a zdraví: Notino
Dětské zboží: Agatinsvet
Auto-moto: Motora
Sport a fitness: Sportisimo
Bydlení a design: Decodoma
Dílna, stavba, zahrada: Železářství TUMA
Hobby: Váš chovatel
Zábava a volný čas: Knihy Dobrovský
Erotické zboží: Růžový Slon
Obchodní domy: Alza
VISA SPECIAL AWARD
Eldum.cz
KAMODY.CZ
OnlineShop
AGENTURA ROKU
Advisio
ZNAČKA ROKU
Sencor
Xiaomi
Apple
CENA HEUREKY
Whoop·de·doo – designové erotické pomůcky od české návrhářky
Totemo – originální česká stavebnice
100ks.cz – Dostupné umění pro každého
Anela – originální čistě přírodní kosmetika
OlaOla – potravinové doplňky od zakladatele Ovečkárny (dávný vítěz Ceny Heureky)
CENA UDRŽITELNÉHO E-SHOPU
PetFarmFamily
Anela
Utukutu
Zdroj: Heureka
Foto: se souhlasem Kristýny Solničkové (Ženy s.r.o.)