Nákupní rádce Heureka.cz, patřící do skupiny Heureka Group, ocenil letos už pošestnácté nejlepší české e-shopy napříč různými kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. V soutěži ShopRoku rozhodovala nejen porota, ale také zákazníci. Tento ročník přinesl také novinku v podobě kategorie Značka roku, jež je udělována na základě největšího počtu produktů umístěných v soutěži ProduktRoku. A kdo si tedy odnesl cenu za rok 2024?

„ShopRoku je pro nás způsobem, jak dlouhodobě podporovat kvalitní online obchody a vyzdvihnout ty, které odvádějí skvělou práci. Vítězství v soutěži odráží reálné zkušenosti zákazníků, ať už prostřednictvím recenzí, hodnocení, nebo hlasování veřejnosti,“ říká generální ředitel Heureka Group David Chmelař.

Česká e-commerce i v roce 2024 potvrdila svou silnou pozici a vysokou úroveň. Online trh dosáhl obratu 194 miliard korun, což představuje 5% meziroční růst. Čeští e-shopaři tak prokázali vysokou míru flexibility, když se dokázali přizpůsobit ekonomickému prostředí, měnícím se trendům i sezónním výkyvům. Dlouhodobě se zákaznická spokojenost drží na 96,3 % a nárůst v oblastech jako jsou udržitelnost a volnočasové aktivity ukazují, že český e-commerce sektor je nejen vyspělý, ale i inovativní a připravený na další růst v roce 2025.

Kdo bodoval v kvalitě a oblíbenosti

Soutěž letos opět rozdělila ocenění do několika hlavních kategorií. Cenu kvality získávají e-shopy na základě dlouhodobého hodnocení Ověřeno zákazníky. Ti posuzují nejen rychlost doručení, komunikaci nebo přehlednost webu, ale i celkový nákupní zážitek. Absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop SpokojenyPes.cz. V jednotlivých tematických kategoriích pak uspěly například OnlineShop v kategorii Elektro nebo 4camping mezi e-shopy zaměřenými na sport a fitness.

Cena popularity je výsledkem veřejného hlasování, do kterého v letošním roce poslali zákazníci téměř 200 000 hlasů. Absolutním vítězem se stala jako v loňském roce Alza, která si u zákazníků drží stabilně silnou pozici. Dále uspěly v jednotlivých kategoriích i další oblíbené internetové obchody, například Notino v kategorii Krása a zdraví nebo Motora v sekci Auto-Moto.

Speciální ocenění pro prodejce na Heureka Marketplace

Součástí soutěže ShopRoku je i Visa Special Award, která hodnotí e-shopy působící na Heureka Marketplace. O výsledku rozhoduje kombinace faktorů, jako je spokojenost zákazníků, počet objednávek nebo obchodní výkon. V letošním ročníku zvítězil e-shop Eldum.cz, druhé místo obsadil Kamody.cz a na třetí příčce se umístil OnlineShop „Rychlý technologický pokrok zásadně proměnil způsob, jakým nakupujeme, spravujeme své finance a platíme. Spotřebitelé dnes chtějí, aby online nakupování bylo stejně intuitivní a bezproblémové jako jakákoli jiná digitální zkušenost – bez ohledu na obchodníka či zařízení, které používají. To potvrzují i naše data: 88 % Čechů preferuje online platbu kartou (včetně dobírky) a u mladší generace ve věku 18–26 let toto číslo stoupá až na 94 %. ShopRoku každoročně oceňuje e-shopy, které nejlépe reagují na tyto změny a posouvají úroveň e-commerce. Ve Visa dlouhodobě podporujeme bezpečné a pohodlné platby, které dnes tvoří základ moderního digitálního prostředí,“ řekl Petr Polák, country manager Visa pro Českou republiku.

Cena Heureky

Toto ocenění uděluje odborná porota složená z expertů české a slovenské e-commerce scény, kteří vybírají internetové obchody s výrazným příběhem, přesahem do společnosti nebo inovativním přístupem k podnikání. Cílem Ceny Heureky je upozornit na projekty, které nejsou jen obchodně úspěšné, ale zároveň inspirují svým přístupem, originalitou nebo hodnotami, které přinášejí svým zákazníkům i komunitě. Oproti loňskému roku se do boje o Cenu Heureky zapojilo o 61 % více e-shopů, mezi nimiž získal prvenství e-shop s designovými erotickými pomůckami české návrhářky Anny Marešové Whoop·de·doo.

Vítěz ceny Udržitelného e-shopu

Ocenění je určeno e-shopům, které dlouhodobě usilují o odpovědné podnikání, a to ať už jde o ekologii, férový přístup nebo transparentnost. Z certifikovaných e-shopů vybírá porota trojici těch, které v daném roce nejvíce vynikly a posouvají hranice udržitelnosti v e-commerce. Z téměř 600 internetových obchodů se letošním vítězem stal e-shop PetFarmFamily.

Kompletní výsledky jsou dostupné na webu https://www.shoproku.cz/vysledky.

CENA KVALITY

Absolutní vítěz: SpokojenyPes.cz

Elektro: OnlineShop

PC, gaming a mobily: Mironet.cz

Kancelářská technika: GIGAPRINT.CZ

Móda a doplňky: Rieker-eshop.cz

Krása a zdraví: Lékárna.cz

Dětské zboží: MN-modelář

Auto-moto: MOTORA

Sport a fitness: 4camping

Bydlení a design: JIMI Textil

Dílna, stavba, zahrada: Hadex, spol. s r.o.

Hobby: SpokojenyPes.cz

Zábava a volný čas: knihobot.cz

Erotické zboží: e-kondomy.cz

Obchodní domy: EVA.cz

CENA POPULARITY

Absolutní vítěz: Alza

Elektro: Datart

PC, gaming a mobily: Mironet

Kancelářská technika: SEVT

Móda a doplňky: Cityzenwear

Krása a zdraví: Notino

Dětské zboží: Agatinsvet

Auto-moto: Motora

Sport a fitness: Sportisimo

Bydlení a design: Decodoma

Dílna, stavba, zahrada: Železářství TUMA

Hobby: Váš chovatel

Zábava a volný čas: Knihy Dobrovský

Erotické zboží: Růžový Slon

Obchodní domy: Alza

VISA SPECIAL AWARD

Eldum.cz

KAMODY.CZ

OnlineShop

AGENTURA ROKU

Advisio

ZNAČKA ROKU

Sencor

Xiaomi

Apple

CENA HEUREKY

Whoop·de·doo – designové erotické pomůcky od české návrhářky

Totemo – originální česká stavebnice

100ks.cz – Dostupné umění pro každého

Anela – originální čistě přírodní kosmetika

OlaOla – potravinové doplňky od zakladatele Ovečkárny (dávný vítěz Ceny Heureky)

CENA UDRŽITELNÉHO E-SHOPU

PetFarmFamily

Anela

Utukutu

 

Zdroj: Heureka

Foto: se souhlasem Kristýny Solničkové (Ženy s.r.o.)

Tagy:

©2025 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account