137

Výživa kojících žen může být docela věda. Vzhledem k tomu, že prostřednictvím mléka dodávají miminku nejen všechny potřebné živiny, ale také látky, jež by ve stravě kojenců neměly mít místo, nemohou příliš hřešit. Jak mlsat bez výčitek a ukojit chutě na sladké či slané?
S těmito svačinkami rozhodně nemusíte mít výčitky svědomí, navíc jejich příprava nezabere skoro žádný čas, jehož mají novopečené maminky většinou pomálu.
Preclíky
Máte chuť na slané, ale nechce se vám „zobat“ chipsy, protože jsou mastné a smažené, takže nijak zdravé? Zkuste slané preclíky! Příjemně křupou, navíc pokud miminku nedělá dobře, když jíte pšeničnou mouku, najdete je v obchodech i bez lepku!
Müsli tyčinky
Chutě na sladké zase spolehlivě zažene tyčinka plná vlákniny, oříšků a ovoce. Jen si vybírejte ty, které mají nízký obsah cukru, ale naopak vyšší podíl bílkovin, které při kojení vaše tělo potřebuje více než jindy.
Vajíčka natvrdo
Když si jich uvaříte několik do zásoby, vydrží vám v lednici pohodlně pár dní. A vy budete mít vždy po ruce svačinku, která představuje jeden z nejkvalitnějších zdrojů proteinů, a navíc obsahuje cholin – látku, jež se podílí na správném vývoji mozku vašeho miminka.
Popcorn
Jemně solený popcorn je skvělý hned z několika důvodů – má poměrně málo kalorií, takže nijak neohrozí vaše případné snahy o shození těhotenských kilogramů, a navíc je poměrně bohatý na vlákninu. Jen se snažte vyhnout popcornu do mikrovlnky, dost často obsahuje nejrůznější konzervanty, a raději si jej připravte doma sama.
Rychlé smoothie
Smoothie je skvělým způsobem, jak tělu dodat vitaminy a minerály a poměrně jednoduše jej i zasytit. Navíc jej můžete „ucucávat“ i během kojení. Ideální je připravovat si nápoj vždy čerstvý doma, ale můžete si koupit již hotový. Jen si vždy hlídejte, aby smoothie neobsahovalo přidaný cukr či konzervanty!
Jablko a sýr
Kombinace sladkého i slaného, která dodá tolik potřebné živiny, vlákninu a bílkoviny? Prostě se zakousněte do jablka a přidejte si k němu i oblíbený sýr. Příprava vám zabere pár vteřin (stačí vyndat sýr z lednice a omýt jablko) a ukojíte bez výčitek nejen hlad, ale i neposedné chutě.
Banány
Pokud jste v největším shonu (což jste jako novopečená maminka často) a potřebujete zahnat hlad něčím sladkým, mějte v zásobě vždy banány. Jsou zdravé a jejich chuť uspokojí i vaše touhy po mlsání.
Foto: Shutterstock
Autorka: Lucie Pražáková

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Máte už účet na webu zenysro.cz? Pak si, prosím, pouze obnovte heslo k vašemu emailu kliknutím na "Zapomněli jste heslo?"

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account