Lenka Gajdoštíková byla úspěšnou manažerkou v korporaci. Pak ale přišel syndrom vyhoření a pocit, že chce žít jinak. Začala se věnovat józe, poznala životního partnera, prožila komplikované těhotenství a porodila první miminko. Dnes má dvě děti a své pozitivní zkušenosti s jógou se rozhodla předávat dál a založila značku BabYoga.
Tři otázky pro Lenku Gajdoštíkovou
Co bylo prvním impulzem k podnikání?
Pamatuji si, že to byl moment, kdy jsem zjistila, že nejsem schopna kombinovat náročnou manažerskou pozici v korporátní firmě s mateřstvím. Pocit vyhoření a spolu s ním nutkavá touha dělat “něco” smysluplného přišla po 10 letech práce v korporaci. V té době jsem ještě však nevěděla, co by to mělo být. Pak přišlo těhotenství a s ním tolik očekávané nadšení z nadcházejícího mateřství. Ovšem porod a následný první rok života našeho prvního syna mě totálně vykolejil. Mateřství má přeci být o pocitu štěstí, lásky, něhy a silném vnitřním instinktu. Ne o pocitu totálního vyčerpání, návštěv nemocnic a lékařů, deziluze a ztráty povědomí, kdo vlastně ještě jsem. Bylo mi ze mě samotné špatně. Byla jsem jak chodící negativní reklama na mateřství versus manažerský post v práci. Cca po půl roce jsem se rozhodla to změnit a znova v tom víru událostí a okolností se postavit. Našla jsem Baby jógové cvičení pocházející z Velké Británie, nakoupila knihy a začala praktikovat. Zlepšení přišlo záhy a z prostého cvičení započala cesta. Cesta k sobě samé, cesta lásky k synovi, cesta k šťastnějšímu dnes už dvojnásobnému mateřství. Maminek, které to měly nebo mají podobně – nadšené očekávání versus tvrdá realita, nebo jen čistěji přání napojení v propojení se na miminko a ženský kruh – jsem potkávala docela hodně a ty mě namotivovaly založit značku BabYoga. Dodnes jsou pro mě velkou inspirací a hnacím motorem i tím prvotním impulzem, proč BabYogou dále žít, rozvíjet ji a šířit mezi více maminek.
Jakou největší překážku jste musela v podnikání překonat?
Řekla bych, že úplně největší překážkou je skloubit trochu schizofrenickou osobnost vizionářky (co s BabYogou), manažera (aby BY vydělávala), technika (někdo musí lekce/kurzy odučit), studenta (neustále něco studuji, rozšiřuji a posouvám se v oblasti jógy i dětského vývoje), maminky (dva kloučci dnes už 1,5 a 4 roky), manželky, hospodyně, kamarádky a někde u konce snad i mě sebe samé. Ale to asi máme všechny mámy. Ale asi nejtěžší je nedostatek vzdělávacích příležitostí v mé profesi, když nejsem fyzioterapeut, a problém se prosadit. Myšleno marketingově. Když něco děláte z celého srdce, klienti to vycítí. Proto 80 % mých klientek jsou z doporučení nebo již stávající klientky. Ale dostat se s tímto projektem do médií, tak na to jsem zatím nenašla vhodné páky.
Co byste udělala s grantem ve výši 10 000 Kč?
Možností je více. Registrovala bych si značku BabYoga, protože jsem zjistila, že již některá studia stejný pojem používají při propagaci jejich cvičení maminek s miminky, i když na jiné bázi. Využila bych jej na další studium pro rozšíření znalostí a hlubšího přístupu v zahraničí a nebo zaplatila PR agenturu, aby mi pomohla se dostat do médií. A nebo bych aspoň na chvíli měla pocit, že toto moje “třetí dítě” dává smysl i někomu dalšímu, než jenom mně. A vložila bych je do knihy o BabYoze, kterou bych jednou ráda stvořila, aby mohly maminky cvičit kdekoliv a kdykoliv. 🙂
Více se dozvíte na Lenky webových stránkách.
Hlasovat pro Lenku můžete ve dnech 15. – 25. 10. ve formuláři níže pod pořadovým číslem 6. Z jednoho emailu se započítává jeden platný hlas. Z dvaceti žen bude vybráno TOP 10 nejúspěšnějších PODNIKAVÝCH ŽEN ROKU s nejvyšším počtem hlasů. Peněžní prostředky jsou poskytnuty z Grantového programu Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR ve spolupráci se ŽENAMI s.r.o. a Raiffesenbank. Slavnostní předání proběhne 3. 11. 2015 v rámci Dne podnikatelů ČR.
