Program Volba spotřebitelů letos slaví 25 let a kromě toho, že již tradičně představil produkty, které si nejlépe vedly u respondentů průzkumu, odhalili pořadatelé také nové vylepšené logo. Oceněné produkty stále poznáte díky zvednutému palci, ale inovované logo je modernější a dalo by se říci odlehčenější, aby lépe ladilo s dynamikou dnešního trhu. Zajištění průzkumu se opět chopila společnost NielsenIQ a čtyři tisíce českých spotřebitelů vybíralo z 256 produktů v 66 kategoriích.
„Volba spotřebitelů figuruje na trhu již dlouhých 25 let. Její obliba každým rokem stoupá. Každým rokem máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější. Proto jsme i my v letošním roce přistoupili k inovaci loga,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services.
„Nové logo pro nás připravila agentura Growyo. Zadáním byl moderní vzhled, čistota grafiky a jasnost. Je přátelštější, čistší, ale stále vaše volba. Snažili jsme v něm zachovat DNA Volby spotřebitelů, jen v přitažlivější podobě. Například design ruky je přepracovaný tak, aby působil méně schematicky, a naopak více lidsky, což zlepšuje emocionální vnímání loga. Ruka je zároveň novým komunikačním konceptem – maskotem. Animovaná ruka s palcem nahoru nyní doprovází rodinu i v prodejně a slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ odkazuje na hlavní poselství projektu, a to pomoci zákazníkům rychle najít ověřené produktové novinky,“ dodává Lukáš Matějka.
Velký zájem byl letos v oblasti proteinových výrobků, a to hlavně v kategorii „proteinové tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové, minerální, dětské, ovocné nebo energetické. Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík. Tedy šunka tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Nebo třeba toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Také známý nanuk Mrož nyní nově ve verzi lahodného dezertu s 63 % tvarohu.
S inovacemi přišla i řada českých firem, jako například Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, řadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, a navíc s příjemnou vůní ranní rosy. Nebo Spontex, který přišel s inovací staršího výrobku v podobě hadříku z mikrovlákna. Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků. Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejenom pro 0 % alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, které způsobí, že po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.
Hlavním symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat. Tedy rychlý a jistý výběr bez nekonečného hledání a pochybností. Protože kdo by dnes chtěl bloudit mezi regály bez jasného signálu, že produkt je ověřený a stojí za to? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.
Program Volba spotřebitelů každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Do jejich řad letos přibyl přední nákupní rádce AkčníCeny.cz, také Regionální vydavatelství s titulem Noviny kraje a po drobné odmlce i portál Babinet.cz. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Zajímavostí, která z průzkumu realizovaného v rámci programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka vyplynula, je také například to, že 71 % lidí rádo občas při nákupu vyzkouší něco nového a 15 % lidí dokonce produktové novinky vyhledává. Nezávislé spotřebitelské hodnocení jako Volba spotřebitelů je pak druhou největší motivací k nákupu určitého zboží.
Přehled oceněných výrobků za rok 2025
Alkohol: BEEFEATER GRAPEFRUIT
Alkohol – míchané drinky: MÍCHANÉ DRINKY JAKO OD BARMANA
Alternativní strava: ZOTT HUNGRY? DRINK THIS!
Autokosmetika: SHERON SHINY RIDE
Aviváže: COCCOLINO PARFÉM NA PRANÍ
Bezlepkové potraviny: MATCHA MUFFINY BEZ LEPKU
Cereální tyčinky: K-CLASSIC MÜSLI TYČINKY
Čisticí prostředky: DENKMIT OŠETŘUJÍCÍ SPREJ NA NÁBYTEK
Čokoládové cukrovinky: KITKAT TABULKY
Dámská hygiena: PRODUKTOVÁ ŘADA BELLA FOR TEENS
Dětské nápoje: #YESS
Dětské příkrmy: BABYDREAM BIO PŘÍKRMY
Doplňky stravy: HEPACTUM FORTE
Ekologické aviváže: FEELECO AVIVÁŽ RELAX
Ekologické čisticí prostředky: SIDOLUX ECO
Ekologické prostředky na mytí nádobí: FEELECO PROSTŘEDEK NA NÁDOBÍ
Ekologické prostředky na praní: FEELECO PRACÍ GEL FRESH
Energetické nápoje: ENERGETICKÉ NÁPOJE BOHEMSCA
Houbičky a hadříky: HADŘÍK Z MIKROVLÁKNA SPONTEX WINDOW RECYCLED
Instantní jídla: ŘADA VÝROBKŮ – CHUTĚ SVĚTA
Jogurtové nápoje: ACTIMEL TRIPLE ACTION
Krmiva pro kočky: GOURMET REVELATIONS JEMNÉ KOUSKY S LOSOSEM V ŽELÉ
Krmiva pro psy: BRIT CARE MINI RAW DELIGHTS
Kuchyňské potřeby: SIGURO SADA DÓZ NA POTRAVINY VIEWSTASH
Minerální ochucené vody: MATTONI ESENCE MANGO
Mléčné dezerty: MROŽ TVAROHOVÝ DEZERT JAHODOVÝ
Mopy: MOP SPONTEX FULL ACTION CORNER SYSTEM
Mouky: MOUKA NA PIŠKOTOVÉ TĚSTO BABIČČINA VOLBA
Mražené pizzy: TESCO FINEST MRAŽENÁ PIZZA
Mražené rybí produkty: RYBÍ PRSTY FROSTA
Oční péče: BALEA BEAUTY EXPERT OČNÍ BOOSTER
Ořechy a suché plody: NICE BITES OŘECHY V ČOKOLÁDĚ
Ovocné nápoje: OVOCNÉ NÁPOJE RIO ALOE VERA A RIO NATA DE COCO
Ovocné snacky: ŠNEK BOB OVOCNÉ ROLKY RODINNÉ BALENÍ
Pamlsky pro psy: BRIT PREMIUM BY NATURE HAPPY SNACKS
Paštiky: KRAJANKA PAŠTIKY A POMAZÁNKY
Pečivo: CHLEBY DOPEČ SI MĚ!
Pivní nápoje: NEALKOHOLICKÉ BEER MIXY COOL+
Pivo: GUINNESS 0.0
Prací prostředky: WOOLITE KERATIN THERAPY NA BAREVNÉ PRÁDLO FRUITY
Prachovky: LEIFHEIT PRACHOVKA SUPERDUSTER
Proteinové tyčinky: DENUTS PROTEIN
Přírodní pleťová kosmetika: KAUFLAND BEVOLA NATURALS PŘÍRODNÍ PLEŤOVÁ KOSMETIKA
Rybí speciality: TUŇÁKOVÉ SALÁTY FRANZ JOSEF KAISER
Rýže a luštěniny: ORGANIS JASMÍNOVÁ RÝŽE BÍLÁ
Saláty a zdravé svačiny: BILLA READY SALÁTY A ZDRAVÉ SVAČINY
Sladké pečivo: DINOO
Sprchová kosmetika: ISANA SPRCHOVÉ GELY
Suchary a pufované výrobky: BIO ŘEMESLNÉ SUCHARY
Sušáky na prádlo: VILEDA INFINITY FLEX SUŠÁK NA PRÁDLO ČERNÝ 30M
Sušenky: KRÁLOVSKÁ CHUŤ SUŠENKY VE TVARU ZVÍŘÁTEK
Šunky: ŠUNKA NA ROHLÍK
Tablety do myčky: DOMOL TABLETY DO MYČKY EXTRA POWER ALL IN ONE
Těstoviny: K-JARMARK TĚSTOVINY VAJEČNÉ
Toaletní papíry: TOALETNÍ PAPÍR HARMONY 4=8 COMPACT ROLL
Úklidové pomůcky: VILEDA SAFE HANDS
Vegetariánské potraviny: GARDEN GOURMET VEGETARIÁNSKÝ ŠPENÁTOVO-SÝROVÝ ŘÍZEK
Vitamíny a minerály: MAXI VITA VAŠE ZDRAVÍ – ŠUMIVÉ VITAMÍNY S VLÁKNINOU
Vlasová kosmetika: DIXI KOPŘIVA – KOFEIN ŠAMPON
Vlhčené toaletní papíry a ubrousky: ZEWA VLHČENÝ TOALETNÍ PAPÍR
Vody funkční a vitamínové: HANÁCKÁ KYSELKA KOLAGEN A HANÁCKÁ KYSELKA PAMĚŤ
WC hygiena: DOMESTOS POWER FOAM
Zmrzliny: NANUKY A ZMRZLINY PINKO
Zubní pasty: LYSS OCHUCENÁ ZUBNÍ PASTA
Žehlicí prkna: VILEDA DIAMOND S ŽEHLICÍ PRKNO
Žvýkačky: CHUPA CHUPS MAGIC CUBES
Zdroj: program Volba spotřebitelů
Foto: se souhlasem pořadatelů programu Volba spotřebitelů a Kristýny Solničkové (Ženy s.r.o.)