75

 
Sice jsme z masa a  kostí  a  vypadáme  tak  jak vypadáme, ale voda tvoří asi osmdesát procent našeho těla.
Voda je pro lidský život nezbytná.
Je součástí všech buněk, tělesných tkání i krve.
Nejsme velbloud a tak si tělo vodní rezervy v hrbu nevytváří.  Proto musí být ztráty denně doplňovány.
Dýcháme, potíme se, vylučujeme a během dne ztratíme dva někdy i tři litry vody. Pokud je teplo, sportujeme náš výdej je i vyšší.
Docela dost a tak stejné množství bychom měli doplnit.
Pocit žízně je už informací, že došlo k dehydrataci. Což není dobré.
Nedostatek vody se projeví suchostísliznic, únavou, malátností, ospalostí, poruchou koordinace chůze a pohybů, snížením kožního napětí, zrychlením tepu, poklesem krevního tlaku.
Voda transportuje živiny po celém těle. Působí jako rozpouštědlo pro kyslík a oxid
uhlíku v krvi. Je nosičem enzymů trávicího systému ve slinách, žaludeční šťávě, žluči. Odvádí odpadní látky z těla. Pomáhá při termoregulaci. Pocení.
Jak nejvhodněji doplňovat tekutiny během dne?
Pijte vodu!
Obyčejnou z vodovodu nebo koupenou.
Kterou vybrat?
Spor diskuze, která je lepší.
Osobně piju vodu z vodovodu.  Je levná, vždy po ruce a odpad v podobě PET lahví nezatěžuje životní prostředí.
Nejsem žádný ekolog, ale i to patří do nového a zdravého životního stylu.
Všichni neseme stejnou spoluodpovědnost za naší planetu a PET lahve zaplavily zemi.
Někde jsem četla, že v Pacifiku se vytváří plovoucí ostrov z odpadu,  hlavně  z PET lahví.
http://denikreferendum.cz/clanek/2401-nejvetsi-ostrov-odpadu-muze-byt-sestkrat-rozlehlejsi-nez-britanie
Pěkný dar dalším generacím.
„Po nás potopa“.
Pitný režim nelze řešit černou kávou, colovými nápoji, silným černým čajem, sladkými limonádami ani mlékem.
Mléko je spíše potravina a k hrazení tekutin se příliš nehodí.
Ideální k doplňování tekutin je již zmiňovaná pitná voda, čaj ovocný, bylinkový, voda mírně okyselená citronem a zelený čaj, jehož konzumace by měla být tak půl litru denně, protože při jeho nadměrném příjmu může u některých osob dojít k nespavosti a podráždění trávicího traktu.
A co minerálka?
Tak jedna sklenička denně.
Zvýšený příjem jen při sportu.
Pokud si budete připravovat domácí  ovocné a zeleninové šťávy, vždy si je nařeďte vodou. A i tady platí vše z mírou.
 
Ať vám chutná život!

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account