124

Toto cvičení je v podstatě druh meditace, při níž dosáhneme během chvíle zklidnění a uvolnění. Zkusme se v každodenních činnostech, při kterých nám začínají tuhnout svaly a dostáváme se do napětí, na chvíli zastavit a zavřít oči.
Třikrát se zhluboka a klidně nadechněte a vydechněte. Můžete si položit ruce na místa na těle, kde cítíte potřebu, poposednout si, trochu zahýbat rameny, zavrtět se, aby se rozpustilo ještě více napětí. Poté začněte pozorovat každý nádech a výdech a vaše pocity v těle. Pozorností zůstávejte plně u dechu a těla několik minut. Po nějaké době možná zjistíte, že se vaše myšlenky rozutekly k rozdělané práci, to ale vůbec nevadí. Můžete se vrátit k pozorování dechu anebo cvičení ukončit. I pět minut takového zastavení stačí na to, abychom si udržely právě získaný klid i po mnohem delší dobu. Je dobré toto provádět několikrát denně, proto doporučuji nastavit si na telefonu časovač, který vám bude tato malá zastavení bezútěšně hodinu co hodinu připomínat.

TIP k udržení pozornosti na dech: Říkejte si stále „nadechuji – vydechuji“

„Zvolněte své tempo a začněte si všímat krásy, která vás nyní obklopuje, a tak opět vplujete do radosti a potěšení.“ Rebecca Campbell
Zdroj obrázků: bing.com
 

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account