105

Dnes je Evropský den obezity a tak tomu,kdo má zájem o radu, říkám:
“NEHUBNĚTE, jen trvale změňte životní styl. Jídlo vám bude lékem, který má jeden vedlejší účinek. ZDRAVÍ.”
ŽIVOT NA TALÍŘI
Stres, nevhodná strava, minimální pohybová aktivita = konzumní způsob života vede ke vzniku nadváhy, obezity. To vše vede k chronickým nemocem. Dnes už nárůst zaznamenáváme i mezi dětmi, což je alarmující!!!
 Je tady někdo, kdo nechce být zdravý? Nikdo? Zdraví chceme přeci všichni, ale současně už málokdo se chce vzdát pohodlného života. Milujeme gaučink jako odpočinek po náročném dni. Milujeme plné talíře, něčeho sladkého, slaného a tučného. Vždyť si je zasloužíme, den byl opravdu náročný. A co by jsme z toho života měly?
 “Jím proto abych žila, nežiju proto, abych jedla.“
V médiích se mluví o tom, jak se zajímáme o zdravý život, jíme lépe, ale skutečnost je naprosto jiná. Kdyby to byla pravda jak se nám předkládá, tak nemůže nadváha, obezita a nemocí tak strmě stoupat v lidské populaci.
 JSME JEDINÝ ŽIVOČIŠNÝ DRUH TÉTO PLANETY, KTERÝ NEVÍ CO MÁ JÍST, CO MÁ PÍT A JAK MÁ ŽÍT.
 
Smutná realita dvacátého prvního století. Pokrok nás vede k záhubě! Že přeháním? Stačí se podívat do nákupních košíků většiny z nás. Každé pípnutí na kase je souhlas pro potravinářský průmysl a oni vědí, co zákazníci chtějí. Ročně nám představí desítky tisíc novinek a my podlehneme. Koupíš si je dnes a zítra už musíš. Na potravinách z továrny jsme si vypěstovali závislost.
Oni tak dobře chutnají!
Ochucené nápoje – naše těla plná cukru, barviv, konzervantů a zem zamořená PET-lahvemi. Energetické nápoje, které ničí srdce, ale i mozek. Pokud potřebujete energii, tak jděte na procházku do přírody a jezte přirozenou stravu. Dobře se vyspěte. Polotovary, které údajně šetří čas, ale každý mi tvrdí, že čas nemá.
Tak jak to je s tím časem?
24 hodin je dnes stejných jako před padesáti i dvě stě lety. Vypněte TV! Gaučink vyměňte za pohyb! Určete si priority svého života a uvidíte, kolik času máte.
Jak zjistím, že mám nadváhu nebo jsem už obézní? Pozorujte své tělo, nejlépe nahé v zrcadle. Oblečení je tím nejlepším měřítkem. Osobní váhu vyhoďte, k ničemu ji nepotřebujete.
BMI (body mass index)  je také k ničemu, protože jde pouze o poměr váhy a výšky. Sportovec je obézní, ale on má v těle svaly a ty tam rozhodně patří.
Měření přístrojem je přesnější, vždy se vyhodnocuje poměr svalů, tuků a vody v těle. K domácímu  hodnocení postačí  obyčejný krejčovský metr a měření obvodu pasu. To zvládne opravdu každý.
 
Muži – obvod pasu nad 94 cm značí zvýšené riziko, obvod nad 102 cm  je již vysoké riziko!
Ženy – obvod pasu nad 80 cm svědčí pro zvýšené riziko a nad 88 cm vysoké riziko
POZOR, i štíhlý člověk může být obézní, zde se jedná o viscerální tuk!!! Tento stav zjistí  pouze lékař rozborem krve a dalšími metodami.
 
Jak se tedy chovat a být zdravý? Žijte přirozeně a střídmě. Jak jednoduché! Ze stravy vyřaďte průmyslově zpracovanou stravu, která nám nic dobrého stejně nepřináší. Jen prázdné kalorie plné cukru, soli, špatného tuku, konzervanty, dochucovadla a barviva.
Pijte vodu nebo neslazený čaj, nic víc nepotřebujeme.
Jezte střídmě.
Pravidelně se pohybujte. Nejlepší je chůze, 30 – 60 min denní procházka je prospěšná pohybová aktivita pro každého.
Pobyt v přírodě dělá divy se svaly, ale hlavně s naší myslí.
Radujte se.
Milujte se.
Vše by mělo být v rovnováze – psychika, strava, pohyb a osobně provádím i pravidelnou očistu těla = detoxikaci. Vřele doporučuji, tím, že to vyzkoušíte zjistíte, jaký to má vliv na vaše tělo, na vaše zdraví.
 
Ať vám chutná život!

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account