249

Vítám Vás opět u povídání o krevních skupinách. Dnes se podíváme na krevní skupinu 0.
Vaše krevní skupina je silným genetickým otiskem, který Vás identifikuje tak přesně, jako Vaše DNA. Když použijete Vaši individuální charakteristiku krevní skupiny jako vodítko pro způsob stravování a životního stylu, budete zdravější, dosáhnete přirozenou cestou své ideální hmotnosti a podstatně zpomalíte proces stárnutí. 😉 To je podle mě inspirující a zajímavé. Co Vy na to?

Pojďme ale dál. Zajímavosti ještě nekončí.
O znamená starý (Old). Jde o nejstarší krevní skupinu lidstva, která se objevila přibližně před 40 000 lety a posunula lidský druh na vrchol potravinového řetězce, takže se z něho stala nejnebezpečnější šelma na Zemi. Berte to ale, prosím obrazně řečeno. 🙂 Člověk se původně živil především lovem zvěře a postupně s mizejícími stády přešel i na stravu rostlinnou, různá semena, plody, kořínky, apod.
Člověk s krevní skupinou 0 je především konzumentem masa a má odolný trávicí systém, nadměrně aktivní imunitní systém, nesnáší adaptaci na novou stravu a změny prostředí. Nejlépe reaguje na stres intenzivní fyzickou aktivitou a potřebuje účinný metabolismus k udržení štíhlosti a energie.
Lidem s krevní skupinou 0 prospívá intenzivní fyzické cvičení a živočišné bílkoviny. Trávicí trakt těchto lidí si pamatuje dávné doby, kdy lovci-sběrači museli být ve výtečné fyzické kondici a živili se převážně masem. Stravovací doporučení současnosti všeobecně odrazují od nadměrné konzumace živočišných bílkovin, protože bylo prokázáno, že nasycené tuky představují rizikový faktor v rozvoji srdečních onemocnění a rakoviny. Bylo totiž zjištěno, že většina masa, které v současné době konzumujeme, obsahuje velké množství tuku a je znehodnoceno nevybíravým používáním hormonů a antibiotik.
Naštěstí se v poslední době dostává do popředí také maso vypěstované organickým způsobem chovu a od zvířat s volným výběhem. Což je velmi důležité. Úspěch stravování pro krevní skupinu 0 závisí na tom, zda použijete pouze libové maso, drůbež a ryby, neobsahující žádné chemické látky. Lidé s krevní skupinou 0 nemají tolik v oblibě mléčné výrobky a obilí jako jiné krevní skupiny, protože jejich trávicí systém se na ně dosud ještě pořádně neadaptoval.

Na začátku stravování pro krevní skupinu 0 budete ubývat na váze pouze tím, že omezíte konzumaci obilí, chleba, luštěnin a fazolí. Hlavním faktorem váhového přírustku lidí s krevní skupinou 0 je lepek, který je obsažen v pšeničných klíčcích a celozrnných výrobcích. Místo uchování štíhlé linie a stavu s vysokou energií dojde působením lepkových lektinů k porušení metabolismu inzulínu a narušení efektivního využití kalorií.

Konzumaci lepku lze přirovnat k používání benzinu se špatným oktanovým číslem v automobilu. Namísto dodání paliva jen ztěžuje motoru práci. Kukuřice působí naprosto stejně jako pšenice, ale ne v takovém rozsahu. K váhovému přírustku přispívají také další faktory. Určité druhy fazolí a luštěnin, zejména čočka a fazol obecný, obsahují lektiny, které se ukládají do svalové tkáně a způsobují v nich zásaditou reakci, čímž se snižuje jejich schopnost fyzické aktivity.

Další faktor, který se podílí na váhovém přírustku u lidí s krevní skupinou 0 má vztah k funkci štítné žlázy. Lidé s krevní skupinou 0 mají sklon k nízkým hladinám hormonů štítné žlázy. Tento stav nastává proto, že krevní skupina 0 nevstřebává v dostatečném množství jód. Jód je prvek, jehož hlavní funkcí je tvorba hormonů štítné žlázy. Mezi příznaky nedostatečného vstřebávání jódu patří váhový přírustek, zadržování tekutin v těle, úbytek svalové tkáně a velká únava.

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ PŘÍRUSTEK:

Pšeničný lepek – narušuje účinnost inzulínu, zpomaluje metabolismus
Kukuřice – narušuje účinnost inzulínu, zpomale metabolismus
Fazol obecný – narušuje využití kalorií
Modré fazole – narušují využití kalorií
Čočka – potlačuje správný metabolismus živin
Zelí – potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
Růžičková kapusta – potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
Květák – potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy
Hořčice – potlačuje tvorbu hormonů štítné žlázy

POTRAVINY PODPORUJÍCÍ VÁHOVÝ ÚBYTEK:

Mořská řasa – obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
Mořské produkty – obsahují jód, zvyšují tvorbu hormonů štítné žlázy
Sůl s jódem – obsahuje jód, zvyšuje tvorbu hormonů štítné žlázy
Játra – zdroj vitamínů řady B, podporují účinný metabolismus
Červené maso – podporuje účinný metabolismus
Kapusta, špenát, brokolice – podporují účinný metabolismus

Tak jsem Vám dnes, krevní skupino 0, přinesla pár dobrých informací. A stejně jako jsem slíbila v díle prvním, přinesu Vám podrobný přehled doporučených vitamínů, nápojů, surovin vhodných na přípravu právě Vašeho správného jídelníčku.

Už teď se na to moc těším.
Mějte se hezky. Aduš

Tagy:

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account