79

Potřetí v tomto týdnu stojím bezradně v obchodě se suvenýry a hledám dárky pro rodiče svého amerického přítele. V České republice nikdy nebyli a já je poprvé uvidím za pár dnů, tedy – logicky, záleží mi na tom, abych zapůsobila. Dobře. Lépe. Nejlépe jak to půjde. Já vím, řeknete si, dárky, o těch to přece není. Ale nelžeme si do kapsy: samozřejmě že není, ale minimálně je to milé, otevře, zachrání, rozproudí konverzaci, řekněme třeba i změní pohled na východní Evropu. Jenže mezi matrjoškami, předraženými skleněnými lustry, nevkusnými půllitry a čokoládou vyrobenou v Polsku, která je vlastně jen ztuženým tukem obaleným v podivné fotce Hradčan nemůžu najít milého, tím spíš Českou republiku reprezentujícího tak, jak bych si přála, vůbec, ale vůbec nic. Český merchandising, bohužel, začíná i končí u černé klíčenky s nápisem AC Sparta Praha (turisté pražský velkoklub jistě znají, američtí především) prodávané v centru Prahy ruskými prodejci. Proč?
Chtěla bych to změnit. A dokonce vím jak. Ten nápad mám v hlavě už dlouho. Na obchod, kde se bude prodávat vkus, tedy něco, co v Česku zatím zoufale postrádáme. Jestli vkus v propiskách, blocích, věcech souvisejících s pivem, svíčkovou, fotbalem, hokejem nebo něčím úplně jiným, na tom  nesejde. Podstatná je jiná věc:  že se na tom nebude při výrobě za každou cenu šetřit, a tudíž to bude hezky vypadat, že za to budete chtít utratit peníze a že to s patřičnou hrdostí sami koupíte a darujete nebo doporučíte ke koupi. Vím přesně, jak by to celé mělo vypadat. Jak by to mělo být nápadité, jednoduché, protože jednoduché je krásné, červené, modré, bílé nebo vkusně barevně zkombinované, jak by to mělo vyvolat pocit, že o tom chcete okamžitě říct přátelům, že to chcete vyfotit a napsat o tom na Facebook, že to zbožňujete a musíte mít doma, kdyby nevím kolik to stálo a nevím co se dělo … Vím to a zároveň postrádám vše potřebné k tomu, abych svůj nápad zrealizovala. Kreativita se u mě potkává s byznysem bohužel jen v úvodní fázi.  A tak záměrně přeskakuju všechny další a dělám, co mi jde nejlépe: píšu vám o tom a doufám, že to změníte. A třeba vyděláte jmění. (Mimochodem, neměla bych tento nápad vlastně prodat?)
Zatím na to jdete skvěle!Tohle je první krok: české věci z rukou a dílen českých žen, prodávané s radostí a hrdostí, kterou my Češi tolik potřebujeme. Nápadité, vkusné, takové, že nevíte, kterou POTŘEBUJETE (i když vlastně vůbec nepotřebujete) dřív. Snad jedinou výtku mám, totiž že se tento katalog nezrodil už před dvěma měsíci. Do New Yorku jsem nakonec před pár hodinami vezla krabici lázeňských oplatků, Tatianu a knížku fotek nejkrásnějších míst České republiky s popisky v pěti jazycích, ruštinou na prvním místě. Neurazí. Nenadchne. Jinými slovy: neudělá Českou republiku, a mně už vůbec ne, zapamatovatelnou. O to víc se teď těším na Vánoce. 🙂
E-Katalogu hodně štěstí a nakupujte! 🙂

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account