Asi každý si občas někdy něco nechal poslat z ciziny. Nejde mi o cizí eshopy, které posílají balíčky doporučeně. Jde o ty typy eshopů – AliExpress, wish, joom… Asi to znáte sami – ať už nakupujete přes aplikaci nebo web. Vyhledáte si produkt (možná i více produktů), dáte do košíku a zaplatíte. Až potud je vše dobré. Nebudu vás tady upozorňovat že si to musíte pečlivě přečíst a kouknout na parametry. Dobré je také se kouknout na recenze…
Přijde vám email že přijali objednávku obchodník to odeslal. Čekáte v průměru měsíc (ikdyž se mi už stalo, že nepřišel balíček a přišel až po půl roce. Konečně se dočtete, že balíček je už v Praze na letišti.
A tady začíná občas kámen úrazu – doručení. Většinu hodnotných věcí vám doručí… Ale občas to tak úplně není. Dám vám příklady, co jsem měla já.
1 – pošťačka zvoní, vy to zvednete a nikdo vám neodpoví… Tady bych uvedla, že já bydlím v místě, kde na vás zvoní jehovisti, čórkaři a jim podobní. Takže vás ani nenapadne, že to je pošťačka.
2 – narve vám balíček do schránky. Jednou mi tam narvala koule na stromeček. Ty byly malý, nic se jim nestalo. Naštěstí.
3 – dá vám ho do kočárku… Tady to vás naštve… Vyvstává otázka – jak může vědět, že je váš? Jasně, bydlí tu staří lidé. Ale co když se někdo přistěhoval?
4 – nedá vám lístek do schránky a v aplikaci se dozvíte, že to odeslali zpátky… V tom lepším případě, že to už dávno leží na poště… A tady se občas stává, že balík se ztratí.
Určitě se najde i plno dalších věcí…
