Chemická továrna v Záluží – největší chemická
továrna v České republice
V roce 1934 zahájila provoz továrna v Záluží na výrobu syntetického
benzinu a dalších strategických surovin.
V Záluží v okrese Most začali po okupaci pohraničí Němci stavět chemický
závod, u něhož byly zřízeny i pracovní a zajatecké tábory.
Německo potřebovalo pro svou totální válku benzin, spoustu benzinu.
Není divu, že se hned po obsazení českého pohraničí v září 1938
začalo uvažovat o výrobě syntetického paliva z hnědého uhlí,
kterého bylo v severočeském revíru dostatek.
Továrna se začala stavět v roce 1939, kdy se slavnostního prvního
“rýpnutí” do země 5. května ujal tehdejší župní lídr Konrád Henlein.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
V Záluží v okrese Most začali po okupaci pohraničí Němci stavět chemický
závod, u něhož byly zřízeny i pracovní a zajatecké tábory.
Německo potřebovalo pro svou totální válku benzin, spoustu benzinu.
Není divu, že se hned po obsazení českého pohraničí v září 1938
začalo uvažovat o výrobě syntetického paliva z hnědého uhlí,
kterého bylo v severočeském revíru dostatek.
Továrna se začala stavět v roce 1939, kdy se slavnostního prvního
“rýpnutí” do země 5. května ujal tehdejší župní lídr Konrád Henlein.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
Německo potřebovalo pro svou totální válku benzin, spoustu benzinu.
Není divu, že se hned po obsazení českého pohraničí v září 1938
začalo uvažovat o výrobě syntetického paliva z hnědého uhlí,
kterého bylo v severočeském revíru dostatek.
Továrna se začala stavět v roce 1939, kdy se slavnostního prvního
“rýpnutí” do země 5. května ujal tehdejší župní lídr Konrád Henlein.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
začalo uvažovat o výrobě syntetického paliva z hnědého uhlí,
kterého bylo v severočeském revíru dostatek.
Továrna se začala stavět v roce 1939, kdy se slavnostního prvního
“rýpnutí” do země 5. května ujal tehdejší župní lídr Konrád Henlein.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
Továrna se začala stavět v roce 1939, kdy se slavnostního prvního
“rýpnutí” do země 5. května ujal tehdejší župní lídr Konrád Henlein.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
První vlak s cisternami se syntetickým benzinem Němci vyexpedovali
15. prosince roku 1942.
Chemička byla opakovaně cílem spojeneckých náletů.