Jako prvorodička jsem sjížděla webové diskuse a portály a řešila kdejakou – pro ostatní možná zdánlivou – prkotinu. Mezi nejzásadnější životní otázky, na něž bylo třeba najít odpověď, patřily třeba tyto:
-
Dudlík ano nebo ne? Pokud ano, jaký a co za značku? (ale rozhodně jsem byla pro jednoznačné NE, co se týče dudlíků, byla to jen snaha o zahlcení mozku informacemi, které přebijou ty zásadnější, třeba “jak přežiju porod????”)
Jaké jsou nejlepší plenky? (jednorázové tedy, neb o tom jsem měla celkem jasnou představu, že nejsem matka, co by zvládla vyvařovat ty bavlněné a “alternativní”).
Kosmetika aneb co se vlastně proboha maže na dítě???
Kaše a příkrmy – jak se v tom mám vyznat? Mléčné nebo nemléčné? Odkdy smí tu červenou řepu, kterou nesnáším, ale mám načteno, že jí dítě rozhodně musí jíst? 🙂 Kde jsou nějaké testy, kdo mi poradí, co zvolit?
Později přibyly další všetečné otázky, třeba na první dětské botičky, co s tím? Se žirafou nebo bez?
Kromě webových diskusí jsem se hojně obracela na kamarádky, které již nějakou zkušenost s potomstvem měly a jak to tak u nás žen bývá – rády se o své zkušenosti podělily. Tak jsem mimojiné vplula i do světa značek pro děti, kterým mámy věří či nevěří (“Tohle prosimtě ale fakt nekupuj, to je hrozný a dítě se mi po tom osypalo”, “S tímhle mám blbou zkušenost, hned tomu upadly kolečka” nebo na druhou stranu “Tohle kup do zásoby, je to to nejlepší, co nám s prckem pomohlo” apod.).
Když jsem se v roce 2014 dostala k anketě Česká máma, nadchla mě jedna věc – že když se mrknu na výsledky, ve kterých mámy daly svůj jednoznačný hlas svým oblíbeným značkám, neliší se to v mnoha případech od značek, které jsem volila (na základě zkušeností jiných maminek a webových hlasů našeptávačů a pak také na základě svých vlastních zkušeností) já. A ono to tak nějak vlastně pěkně odpovídá tomu, kterým značkám my české mámy věříme. A že až se bude nějaká maminka, “vyhoukaná” prvorodička jako jsem byla tehdy já, brodit internetovými diskusemi a hledat odpovědi na závažné životní otázky, i anketa Česká máma pro ní bude vodítkem proto, aby svoji volbu opřela o zkušenosti ostatních maminek. A tak mě to chytlo a na anketě Česká máma pracuju 🙂
A jak to dopadlo s těmi mými zásadními životními otázkami?:-)
Dudlík – hned druhý den mi ho vezl můj drahý do porodnice a koupil jich radši víc (druhy i značky… no ne na vše ve svém životě jsem hrdá :-))
Plenky – kombinovala jsem Pampersky (ty chválil téměř každý) a Huggiesky (protože tam pracovala kámoška a měli jsme je za bezva cenu :-)) a později jsem sáhla i po privátních značkách (obzvlášť jsem si oblíbila Babylove z dm drogerie a zelené plenky z Tesca…ty už tuším nemají)
Kosmetika – na úplném začátku jsem chtěla dítě promazat od hlavy k patě nějakou ultra super kosmetikou a nakonec jsem mazala modrou indulunou, protože ta je nejlepší. 🙂 Pak jsem ale přesedlala na přírodní Weledu a samozřejmě jsem se dostala i k Nivee, která u maminek v anketě Česká máma vede na plné čáře.
Kaše a příkrmy – vařila jsem, mrazila… ale když bylo nejhůř, sáhla jsem po HAMI, SUNARU a HIPPu a také Alnatuře z dm drogerie (tuhle značku mě naučila žena mého bratránka a byla to dobrá volba).
Dětské botičky – nakonec jsem si načetla hodně o dětských botách a zvolila českou značku Essi, která sice neměla ocenění symbolem žirafy, ale zato měla velmi pěkný výběr a příjemnou prodavačku v krámku na Vyšehradě, která se vším bezvadně poradila (už je zrušen :-().
Ptáte se, jak můj hlad po informacích probíhal u druhého dítka? Nijak 🙂 Najednou mi ty věci vůbec nepřišly důležité nebo abych byla přesnější, TAK důležité. Už jsem byla matka se zkušenostmi. Ověřené a doporučené značky už jsem měla “osahané” a otestované. A to je něco, dámy, co si prostě nenačtete. To se musí prožít 🙂 Dá vám to klid a nadhled! Pokud ale stojíte na začátku a tápete, obraťte se na kamarádky, podívejte se na net a inspirujte se třeba i anketou Česká máma. A své zkušenosti předávejte dál, určitě! *heart*
Uvidíme, co přinese letošní rok do výsledků 🙂
Od rodinného krbu zdraví
Jitka *heart*
Vítězné značky, produkty a prodejci zboží internetové ankety Česká máma 2012, 2013, 2014:
KATEGORIE |
2012 |
2013 |
2014 |
PRODEJCE DĚTSKÉHO OBLEČENÍ |
C&A |
H&M |
C&A |
PRODEJCE DĚTSKÉ OBUVI |
DEICHMANN |
DEICHMANN |
DEICHMANN |
HRAČKÁŘSTVÍ |
DRÁČIK |
BAMBULE |
DRÁČIK |
OBCHOD S DĚTSKÝM NÁBYTKEM |
IKEA |
IKEA |
IKEA |
DROGERIE S DĚTSKÝM SORTIMENTEM |
DM MARKT |
DM MARKT |
DM MARKT |
CESTOVNÍ KANCELÁŘ PRO RODINU S DĚTMI |
— |
ČEDOK |
ČEDOK |
SUPERMARKET S DĚTSKÝM SORTIMENTEM |
TESCO |
TESCO |
TESCO |
ON-LINE PRODEJCE |
MALL.CZ |
MALL.CZ |
MALL.CZ |
DĚTSKÝ KOČÁREK |
X-LANDER |
X-LANDER |
CHICCO |
DĚTSKÁ AUTOSEDAČKA |
MAXI COSI |
MAXI COSI |
CHICCO |
BABY MONITORY A CHŮVIČKA |
PHILIPS |
JABLOTRON |
PHILIPS |
POMŮCKA PRO KRMENÍ (LAHVE A HRNEČKY) |
AVENT |
AVENT |
AVENT |
DĚTSKÉ PLENY (JEDNORÁZOVÉ) |
PAMPERS |
PAMPERS |
PAMPERS |
KAŠE A MLÉČNÉ VÝROBKY |
SUNAR |
HAMI |
HAMI |
DĚTSKÉ PŘÍKRMY (NEMLÉČNÉ) |
HAMI |
HAMI |
HAMI |
DĚTSKÁ KOSMETIKA |
NIVEA |
NIVEA |
NIVEA |
HRAČKY PRO KOJENCE A BATOLATA |
FISHER PRICE |
FISHER PRICE |
FISHER PRICE |
TIŠTĚNÝ ČASOPIS PRO RODIČE |
MAMINKA |
BETYNKA |
MAMINKA |