80

Co si počít s malým dítětem, které se v cizině naučilo plynně cizí řeč a vrací se zpět do Čech?
Kam s ním ???
Všechny určitě znáte tuhle legendární povídku Jana Nerudy (píšu všechny, prootže předpokládám, že muži se na tento blog zrovna nepohrnou :-)).
Všechny jste ji určitě četli, ať už se zájmem či z povinnosti žáka základní či střední školy, který si musel udělat zápis do čtenářského deníku.
Už dlouho nejsem dítko školou povinné a přesto jsem si na tuto povídku vzpomněla. V mém případě se nejedná o slamník, ale o syna…..Ale pozor, zas tak stará nejsem, abych řešila, kam s ním, až tady nebudu.V současné době sice zastává názor, že se ode mně nikdy neodstěhuje a bydlet bude se mnou a s tatínkem, ale jsou mu teprve čtyři roky.
Argument, že bude mít někdy svou rodinu zatím moc nechápe. Zatím se u něho pouze projevuje pouze oddaná láska dítěte k matce. Nedávno vyslovil myšlenku, že on bude jako tatínek, bude mít stejné zaměstnání, ve stejném městě a ženit se bude se mnou, protože když bude jako tatínek, tak si přece nemůže najít jinou maminku… No, ukápla mi slza… Co bude dále to uvidíme, má před sebou puberu a dospívání a to bude určitě se na co těšit J
Otázku Kam s ním ? si pokládám ale z jiného důvodu.
V současné době žijeme totiž s celou rodinou ve Velké Británii, s vidinou, že do dvou či tří let se chceme vrátit do Čech a náš syn by tudíž do první či druhé třídy nastoupil už v České republice. Teď si řeknete, no ta s tím nadělá, tak nastoupí do školy a co?
Problém je v tom, že můj syn už ovládá angličtinu natolik dobře, že by se za to nemusel stydět leckterý učitel na základní či střední škole. Neví sice, že  používá například předpřítomný čas či některý jiný, že používá správné předložky, tam kde si spousta lidí neví rady, že automaticky řadí slova ve věte v pořadí pomět, sloveso atd. Že otázka se tvoří s pomocným výrazem, že používá idiomy ve správných situacích, a jiné „vychytávky“. Teoreticky anglickou gramatiku zvládnutou samozřejmě  nemá, ale neomylně použije správný mluvnický výraz kdy je potřeba.
To, co já se musím horkotěžko učit a věřte, že je to někdy nadlidský výkon :-), to on zvládá levou zadní a nepodivuje se nad tím, že mluví plynule a bez chyb. Protože se to tak už naučil ve školce, kontaktem ze svým okolím, s učitelkami, s dětmi. Angličtinu bere jako druhý jazyk, kterým prostě mluví ve školce, na nákupech, na výletech atd.
A co dál ? Kam s ním?
Do „normální“ státní školy? Do soukromé školy? Do soukromé anglické školy?
Mám v něm podporovat angličtinu dále, aby si osvojil i gramatické poučky a mohl tak angličtinu plně využívat někdy v daleké budoucnosti?
Mám v něm angličtinu pomalu nechat vyhasnout, či jen tak dohořívat a skomírat?
Mám ještě starší dceru, takže mám stále v živé paměti úroveň učitelů angličtiny na základní škole. Samozřejmě nechci paušalizovat, potkala jsem i paní učitelku, která moji dceru naučila za jeden školní rok tolik co další paní učitelka nezvládla ani za tři roky. Nebo ho nutit chodit na konverzace do jazykové školy, aby mohl angličtinu dále praktikovat?
Protože chci dát svým dětem jen to nejlepší, tak cítím potřebu tento problém řešit už nyní.
Máte Vy nějaké zkušenosti či případné rady, které by mi mohly být nápomocny v této situaci?

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account