161

Na homeoffice jsem kvůli aktuální situaci s epidemií už téměř rok. Počáteční nadšení z toho, že můžu být doma, po nějaké době vystřídalo uvědomění, že to taková zábava asi nebude. Faktorů, které mě doma rozptylují je hodně. Pracovní morálka upadá. Někdy neudělám skoro nic a jindy sedím u počítače do noci. Pořád je špinavé nádobí. Nehlídám si čas. Nehlídám si pohyb. Nehídám si jídlo. 
V průběhu práce z domova jsem ale našla pár vychytávek, které mi pomáhají a rozhodla jsem se s vámi o ně podělit. Nejsou to univerzální tipy pro všechny, neříkám, že se budou zamlouvat všem. Mě se ale osvědčily. 
1) Jídlo 
Než jsem si našla nějaký systém, jela jsem docela jídelní freestyle. V poledne jsem si vzpomněla, že mám vlastně hlad a tak jsem buď popadla rohlík se sýrem nebo si objednala nějaké jídlo z donášky, často to skončilo i večer celou pizzou. Pak jsem o víkendu živelně nakoupila zásobu potravin na týden a za další týden se divila, že je zase všechno prošlé, zelenina zvadlá a nic jsem nezpracovala. Tak jsem si nastavila trochu autistický režim, kdy opravdu striktně dodržuji pauzy na jídlo (včetně svačin), každé úterý a pátek si jídlo objednám z okolních restaurací (musíme je podporovat). A v neděli a středu mám vařící dny, kdy si uvařím na zbylé dny. Vždycky mám V zásobě nějaké ne úplně prasárny, které lze jen ohřát a zastoupí plnohodnotný oběd. Třeba hotovky z dmka mi přijdou i docela zdravé a moc dobré. Doporučuji ravioli! 
2) Pohyb
Zjistila jsem jak málo se hýbu! Přeci jen v normálním režimu jde člověk na metro, z metra, 5x děnně 3 patra do kanceláře, ven pro oběd, pobíhání mezi kolegy apod. A doma? Pohyb nula. Co jsem začala dělat, že si na každý den naplánuju, byť mini, nějakou aktivitu venku – dojít s tříděným odpadem, vyzvednout balíček, koupit kafe, do lékárny.. abych se alespoň prošla. Nějaké to pravidelné domácí cvičení už jsem vzdala. Ale pořídila jsem si fitnes náramek (zase z jiného důvodu, aby mě ráno budil místo budíku, když mám špunty v uších, ale o tom jindy :)), který mi nejen, že počítá kroky, ale také každou hodinu zavibruje a upozorní mě, že je čas se protáhnout. Super vychytávka! A to nemám žádný výstřelek techniky, ale asi ten nejobyčejnější Mi Band náramek z Darartu za 300,-. 
3) Práce x volný čas
Tohle je pro mě asi nejnáročnější úkol. Protože tím, že jsem stále doma se mi všechno slívá dohromady a často ještě před spaním kontroluju maily, naopak někdy mě napadne v půlce dopoledne, že bych měla vyluxovat a tak dále. Ono ve finále by asi bylo jedno, kdy si udělám část dne pracovní a kdy soukromou, ale pro zachování zdravého režimu a pro pocit, že “hurá, mám po práci”, se snažím dodržovat to, že po 18té hodině už počítač neotvírám. Přes den nezvedám soukromé hovory a nastavila jsem si v telefonu zámek aplikací, které ruší od práce. Takže žádný instagram v pracovní době 😀 
4) Pořádek v “kanceláři”
Předně bylo potřeba si v obýváku vytvořit plnohodnotný pracovní kout, přivézt si z kanceláře druhý monitor, koupit si pořádnou kancelářskou židli a taky si vybavit stůl všemi těmi udělátky, které v kanceláři automaticky vždy byly a nikdy jsem se nezajímala o to, kde se berou 🙂 Tedy lepíky, papíry, propisky, svorky atd. Skvělou vychytávku jsem objevila ve stolním flipchartu, tedy takové té tabuli, kterou známe z meetingů, akorát v menší skladnější verzi. Tam si píšu denní poznámky a plánu a pak hezky odškrtávám. 
5) Spojení 
Zjistila jsem, že mi pomáhá být pravidelně ve spojení s kolegy. Takže i když nemáme žádný domluvený video meeting, každý den se na 15 minut spojíme a probereme pracovní záležitosti. V korporátech je to rutina, pro mě je to příjemný začátek dne a hlavně uvedení do pracovního “módu”. 
Co vy, které máte také nařízený homeoffice? Zvládáte nebo trpíte? 

©2022 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account