Každý z nás, byť asi jinou měrou, jsme fascinováni nahotou. Svou vlastní, i těch ostatních. A „dobrou věcí“ si tuhle fascinaci ospravedlňujeme.

Obě jsou to zcela legitimní myšlenky. 1. „Měl bych udělat něco dobrého, protože to určitě někomu pomůže!“, a 2. „Měl bych se svléknout do naha, určitě to bude někoho zajímat!”. Proboha, ale koho napadlo je spojit dohromady? Zcela evidentně hrozně moc lidí.

Ano, řeč je o charitativních kalendářích, které fotí knihovníci a knihovnice, farmáři a farmářky, veterináři a veterinářky (a doplňte si v podstatě kteroukoli další profesi, a šance jsou, že se pravděpodobně rovněž trefíte), a na focení se svlékli do naha. Je tady konec roku a s ním další várka těchto kalendářů na rok 2020.

Připomněli jsme si to před pár dny, kdy jsme se dozvěděli o fotografii budoucích veterinářů z londýnské Royal Veterinary College, kterou – mimo jiné prý na nátlak veganů – museli odstranit ze svého kalendáře na příští rok.

Ta nejjednodušší odpověď zní, že nahota je jednou z nejjednodušších cest k získání pozornosti. Vědí to věky věků lidé z reklamy, vědí to všichni. Vědí to ti, co status na Facebooku začnou třemi slovy napsanými velkými písmeny, typicky „NAHOTA, SEX, DROGY”, a pokračují dotazem, jestli by jim někdo nepůjčil na chatu na víkend křoviňák.

Ovšem nahoty ubývá, v reklamě i ve veřejném prostoru. Facebook i další sociální sítě vám bez lítosti smažou fotky, na kterých budete nazí, a když si nedáte pokoj, zablokují vám celý účet. Za nevkusnou nahotu v reklamě se rozdávají „sexistická prasátečka“ a feministky jsou pohoršeny „objektifikací“ žen.
 
Miloš Čermák – komentátor

0 Komentářů

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

©2025 Ženy s.r.o.

nebo

Přihlášení

nebo    

Zapomenuté heslo

nebo

Create Account